onsdag 9 oktober 2024

Från slottet KRÄKS-OLOT!!

 


Kalla det hat eller kalla det för en skopa vad folk anser!!  241009

 

Ok, gott folk – jag ska ger er en skopa med vad jag anser om en av våra myndigheter – det officiella namnet är Arbetsförmedlingen, men hädanefter kommer den bli kallad för ArbetsförNEDRINGEN – för det är en förnedring i mångt och mycket.

 

Ni har hört mig gjort rantings om denna förnedrings-myndighet tidigare... och nu kommer det mera.

Jag är inte ensam om att bli utsatt för sån här  (ursäkta språket nu) jävla behandling. Kom ihåg att du INTE FÅR SÖKA SAMMA JOBB TVÅ (2)Månader i rad – ooohhh, nej, då hugger Arbetsförnedringen dig på en gång... och börjar med att STÄNGA av dig i 5 dagar från den lilla inkomst du har... händer det en gång till – 10 dagars avstängning!!.

 

Min fråga är – vem fan kan jag suga av för att slippa sån här jävla förföljese?  Folk på Afnedring? De svarar inte – jag vet för i helvete inte ens vem som jag har som handläggare – så vems krås ska jag kunna smörja?? Jag ringer och får prata med någon som inte ens kan svenska så...  vad göra? Well, jag tar till mitt ord och skriver vad jag tycker och tänker. Det finns några goda människor på AF, min arbetsterapeaut är en av dem- han ska ha allt gott han kan få i sitt liv... men resterande på Aförnedringen – må de vakna imorgon med för korta armar och klåda i röven!!

 

Jag har en kämpe på min sida också – ett kommunalt ombud som hjälper mig... men även hon blir stonewalled speciellt när det gäller att jag ska få läkarhjälp – kan ni tänka er- om man inte hänger på låset hos vårdcentralen typ flera gånger om året – nhahh, då behöver du inte hjälp, då klarar du dig själv... ja, ungefär så är det... Men det var ungefär svaret hon fick när hon sökte hjälp för att få läkartid åt mig. Svaret var”Ja, men hon har ju inte sökt hjälp hos oss sen 2012 eller nåt sånt.. Alltså behöver hon inte hjlälp”... nåt i den stilen... 

 

Det fanns en person som frågade sig: Vad faen får vi för pengarna?? – ja, vi som behöverhjälp- vi får den inte...

Kanske jag ska hitta på nåt kön, eller attjag identiferar mig som man numera och kan kräva nån form av könsfixande sjukhushjälp? (ja, det är skrivet i ironi/cynism)

 

Mitt i allt detta så har jag förlorat min bästa vän – min ömma moder!! Må hon leva förevigt.



 


Miss Fanny härjar runt med hundarna på ovanstående bild... men numera har jag en vit liten herreman som ger mig kärlek dygnet runt - han heter Hasse och jag älskar honom..!!





 

 Så nu vet ni lite mer...   Om jag finge kunna så vore aFörnedringen vara ett minne blott... men tyvärr... jag slipper inte undan den (förlåt ordet) jävla institution ännu... Om jag finge bestämma som sagt var - de  alla borde bli förbannade med klåda i arslet med för korta armar!!  (Enda undantag är min arbetsterapeut..)


Katten med beväpnade vingar är på krigsstigen.



 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar