fredag 5 juli 2013

Mina vackra skatter..

Tyvärr så händer det inte så ofta numera... men jag älskar att resa ut med min allra käraste "syster" Ellis på kristalljakter...  Och vi har hittat en del vackra små skatter...

Här kommer några av mina fynd.

Denna lilla stuff kommer från Surahammar. Det ljusgröna är flusspat och det lila är ametist.

Gulbrun flusspat med pyrit. Denna hittade jag i ett kalkbrott utanför Rättvik.

Tillbaka i Surahammar. En liten bit kvarts på en lustig formad stenbit.

Små små bergkristaller som ligger strödda över en stenbit som påminner om agat eller jaspis (vet faktiskt inte vad det är), hittad i Surahammar.

Små små bergkristaller som ligger strödda över en stenbit som påminner om agat eller jaspis (vet faktiskt inte vad det är), hittad i Surahammar.

En fossil snäcka vars innandöme är glittrig av kalcit-kristaller. Hittad i ett kalkbrott i Rättvik.
Jag önskar att jag hade mer bensinpengar så att jag o Ellis kunde bege oss ut på kristalljakter varje helg.... Men jag får vänta med det tills det att jag blir väldigt mycket mer rikare än vad jag är just nu :)

Men en liten Katt är glad och fladdrar vilt med glittrande kristallvingar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar