torsdag 13 augusti 2015

Jag är sorgsen....

Ja, jag är sorgsen över mitt land...

Visserligen så skjuts det, det sprängs och kriminella får sätta livet till eller åtminstone får benet halvt avskjutet, ingen reagerar direkt... Nåja de hade väl gjort något för att förtjäna det..

Två personer blir knivmördade inne på IKEA i Västerås och plötsligt delas mitt land upp i två läger..

Antirasister mot Rasister...

Men är det verkligen så enkelt?

Är det verkligen antirasister mot rasister?

Det enda jag läser är en massa hat från båda sidor... och det som glöms är familjen till de drabbade.. det är ingen som visar sin medkänsla för de mördades familj.. utan de som blivit dödade är plötsligt ett slagträ i ett spel som jag med stor säkerhet kan säga - de inte ens vill vara med i!!

NEJ - sluta upp med skit-kastningen - och skänk ett par tankar till de drabbade...  och det gäller även personerna som bor på asylboendet där den huvudmisstänkte hade sitt rum... de har också blivit drabbade..

SLUTA upp med detta HAT!!


Om vi ska kunna leva tillsammans så måste vi också kunna prata med varandra - är det inte så samhällen utvecklas?

Hur ska vi kunna utvecklas om vi sitter i två läger och kastar bajs på varandra?

************

En förtvivlad Katt med skadeskjuten vinge är förtvivlad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar