fredag 22 mars 2019

Reflekteringar...

POLITIK
Nu är Kristdemokraterna i blåsväder... IGEN... då det återigen säger att de kan tänka sig samarbeta med Sverigedemokraterna... ehh... hur länge håller det sig denna gång... en månad? Tre månader? Sen kommer ni höra att de minsann inte alls kan tänka sig arbeta med Sverigedemokraterna för att de inte står för allas lika värde... bla bla bla bla....

Kristdemokraterna, Liberalerna.... de har båda sagt samma sak i flera år... men vad händer... när den tredje statsmakten (för er som inte vet så menas det med Media!) börjar göra sina drev - jo de drar tillbaka sina planeringar och så går allting ner i slasken....

Så detta utspel lägger jag ingen energi på att kritisera... för inget kommer att hända... och om det vore så att de faktiskt håller vad det planerar... då lär jag bli förvånad. Men tills dess... Bah!!

-------------
Reklam + Klimat
Jag inte om jag är ensam om dessa funderingar.... men har ni tänkt på hur många av reklamen på tv:n som helt plötsligt är det BÄSTA klimat-alternativet... Visst, det har funnits klimat-tänk i reklamen tidigare - men inte i samma omfattning som det är just nu...
Vattenfall visar glada unga människor som kastar sig ner över snöklädda höjder... de är chict klädda och snowboardar sig ner för berget...
* Förmodligen så bor inte dessa personer i området där de blir filmade, alltså inskeppade från andra områden.
* Unga personer i dagens läge = alla har mobiler och dator.
* Kläderna är förmodligen sydda i andra länder = skeppade hit till våra butiker.
* Materialet i deras snowboards, skidor.... = glasfiber som inte nedbryts på flera tusen år...

Sen har vi alla dessa reklamannonser om att vi minsann ska ha det senaste i telefon, dator, läsplatta... Dessa ska helst bytas en gång varje halvår för att vara med i tiden.... i dessa saker så finns det ovanliga mineraler som bryts av barn i tredje världen... men att ha den senaste formen av telefon är ju livsnödvändigt - för om du inte har det kan du inte komma in på alla dessa personliga sidor som kräver BANKID - MOBILT BANKID.....


=
Jag måste alltså vara klimat-bov för att kunna skicka in mina a-kasse-kort!! Eller logga in på mina sidor hos t.ex. Arbetsförmedlingen...

___________

Ja, nu ser ni hur HYCKLERIET fungerar... 
Jag fick en telefon, en pekåfån, av min f.d. pojkvän.... det är nog fyra år sedan.... den funkar jättebra.. jag kan ringa på den... jag kan skicka sms om jag önskar... men framförallt - JAG KAN RINGA PÅ DEN!! Jag behöver inte skaffa någon ny så länge denna telefon fungerar... min förra telefon överlevde femton år!!

Men så fort du ringer nånstans idag, så måste du ha den senaste varianten av dator/telefon för att kunna använda sig av deras hemsidor... för om din dator/telefon är för gammal kan du inte använda dig av detta BANKID/Mobilt BANKID... och då är du utknuffad i periferin.

Men hädanefter ska jag påpeka att jag minsann är Klimat-Krigare!! Jag vägrar köpa nytt så länge mitt gamla fungerar... Jag ska hänvisa till Greta Thunberg varje gång... Kan hon skolka från skolan för att kritisera hur folk hanterar miljön idag - då kan jag "skolka" från att köpa ny telefon/dator varje jävla år!!

Och klagar nån på detta på t.ex  arbetsförmedlingen - så ska jag kalla dem för klimatförnekare!!

-------------------------


Katten med vingar av svenskt stål!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar