torsdag 7 november 2019

Jag undrar....

Mitt första telefonmöte med min andra SIUS-kontakt....


Det gick inte bra.... (läs den meningen med avgrundsröst)....

BankIDMobiltBankIDblablablalaablaIDID...Blablabla....


KÖR ERT JÄVLA BANKID/MOBILT BANKID UPP NÅN STANS DÄR SOLEN ALDRIG SKINER!!!!!

En sak ska ni ha klart för er - Jag använder min telefon till att ringa på och bli ringd på...

jajajajajaja!! Faktiskt!!

Det är en telefon!!! RING RING!!

Inte nån jävla mikrovågsugn för att baka bullar!!
Nej, den talar inte om för mig att jag måste köpa smör, mjölk eller annat....

Det är en TELEFON!!!

RING RING!!

Och så kommer kommentaren (tänk er en röst med helium nu): Men du måste ju ha Mobilt BankID för det har ju (nu går vi över till bas) ALLA människor....





(här nånstans får ni hitta på alla diverse svordomar ni kan tänka er... )





När jag slänger tillbaka och frågar - Om jag nu inte har möjlighet till detta för att jag kanske har en telefon som inte kan ha det - hur gör vi då? Köper du mig en ny mobiltelefon???


*blinkar med ögonfransarna här*


Ja, ni vet svaret..... Självklart inte... men jag som jobbar halvtid, och nu är jag är arbetslös - jag skiter ju ut pengar ur arslet så att skaffa sig nytt .- som en ny mobiltelefon för femtusen..... eller en ny dator för cirka detsamma - NÄMEN - Inga PROBLEM mannen.... För vi som går på a-kassa, socialbidrag (som jag från o med i morgon måste FÖRSÖKA få).... vi har så mycket slantar att hosta upp...

Jag ska bara gå och hålla kniven över grannen o de ger mig väl pengar då va mannen!!





När min nya SIUS läser detta så lär jag nog få en ny PYSKOLOG-undersökning...



För att vara mer klartänkt - varför vill dessa människor att vi ska använda oss av detta digitala - visst det är en enkel grej - men för sjutton gubbar - de jobbar bort sitt eget jobb....

Nää.... jag hoppas på att IRL-mötet med min nya SIUS är bättre än telefonkontakten härom dagen... för den var på minus...  En god vän sade att hon var bra.... jag kommer att att försöka att hålla det i minnet.... nästa torsdag 14 nov.... vi får se vad som händer...

Katten Med PISSED OFF-vingar....

(här får ni försöka lägga in ljud som är shjjjjeeeeeee) eller nåt sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar