onsdag 14 juli 2021

Supertågkrasch i slow motion = Svenskt politiskt läge.

 Jag fick åtminstone rätt när det gällde Moderaaternas Millhouse - han gick ner på knä och det blev ingen omröstning... så vi är tillbaka till S+C+MP som styr våra liv igen... 


Så vad kommer hända det kommande året?


De ensamkommande = Vuxna män som leker barn som ska lära sig nåt i gymnasiet... =Näää, de skriver kanske in sig... men de som kan registreras nånstans - de lär ni hittas i polisens register... 


Kristersson (M) gick ut med med ett citat som redan Åkesson gjort...  vad kommer hända? En sak kan vi vara säkra på - Kristersson kommer inte samarbeta med SD - nej för bövelen - de har fel värdegrund så det kommer inte funka  - att vi inom Moderaterna säger samma sak har inte med saken att göra så det så!!  (var är nu Ebba... hon borde ju vara här och stötta upp mig!!")


Är dessa politiska ledare så (förlåt denna svordom nu), så jävla dumma i huvudet?? 


Ja, jag tar Åkesson (och även Jonas Sjöstedt o hans efterföljare Noori) sjutton gånger om - de snackar klarspråk...medans allan andra ledare inom politiken bara sitter och gaggar... 


Ok... det var politiken...den rena politiken... 


Nu ska vi gå in på "Sluta Skjut"-grejen som blivit så hyllad av Sveriges radio under gårdagen (13:e juli 2021) - Malmö har minskat sina dödskjutningar...(fanastiskt jag vet).... att det skjuts mer mot bostäder och knivningar ökar.... det är inte intressant... 


Men nu ska Stockholm börja med samma metod - "Sluta Skjut" = bjud på lite pizza och försök få ledarna i de stora gängen att sluta mörda varandra... 


Visst är det sött... som en saga faktiskt!!



Det är som Sluta Tafsa-armbanden som skulle delas ut  till tjejer som gick på konserter...  De skyddade mot tafsningar och våldtäkter har jag fått lära mig... 



Katten med vingar är ingen snäll katt..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar