torsdag 1 februari 2024

Tomhet, ångest och ännu mer ångest och oro..

 Ja, titeln på inlägget skriver sig självt nästan... 


Jag har tomhet i mitt liv då min fyrbenta kompanjonärska inte längre är med mig, åtminstone inte fysiskt... men hon väcker mig var o varannan morgon med mat-vrål och jag studsar upp och blir alldeles förskräckt över att se att det inte finns ett matfat åt henne i köket... sen inser jag ju, att nej, hon behöver ju inte mat längre. 


Sen kom nästa chock i början av Januari 2024 - att jag skulle uppdatera mitt mobila Bank-ID... men serdu det var inte bara att uppdatera genom att klicka på en knapp eller liknande... ånej, nu var de tvungna att att ha ID-kort också för att fullfölja det hela... tittar på mitt ID-kort och inser, ehh, det gick ut för ett par år sedan... ja, sånt är livet för en person som inte rör sig utanför spärrarna av Nora Kommun mer än ett fåtal gånger om året, inte beställer hem grejer över internet osv..... 

Så - in till Örebro Polisstation med Lillebror (som ska intyga att hans storasyster är vem hon säger att hon är)... ta ett kort som kommer att skrämma halva polismyndigheten till att få samtal hos psykologen pga av hemska upplevelser på jobbet. 


Jag fick ett ångest-utbrott strax efter det, men jag lyckades få kontroll över det, men jag undrar om min lillebror inte undrade direkt över att köra mig till Mellringe... 

Nu ska jag in och hämta mitt kort i morgon fredag 2:a februari... får se om de lämnar ut kortet, eller om de kallat in special-styrkan??


***************************


Min Katt med Vingar är fortfarande kvar med mig ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar