måndag 29 oktober 2012

Första snöovädret... följt med litt regn....

Denna måndag, 29:e oktober.....

Slaskigt värre... hela förmiddagen så vräkte det ner snö....  och när jag trallade två kilometer mot staden så började snön övergå mot regn, och när jag väl varit hemma i en timme så var snön omvandlad till regn...

Så plaskiplask när jag går mot bussen i morrn bitti kan jag tro...

Nåja, det är den tiden på året.. det är bara att bita ihop...



Chef Kenneth har nu varit ute o seglat på de sju haven i ca sex veckor...  Vi alla på jobbet försöker skruva våra små kryckade huvuden runt att han inte riktigt finns där längre...  Vi gör vårt bästa för att lätta saker o ting för vår andra chef så att hon inte ska bekymra sig...

Vi alla älskar vårt jobb på Rosengården. Vi vill att det ska finnas kvar.



Varför undrar kanske en del...


Jo, för att det hjälper oss i vår sjukdom, vår situation, vår utveckling.


På Rosengården så finns något för de flesta... Man kan jobba med ogräsrensning, gräva i jorden, allmänt plock i förråd, förflyttning av saker från en del av gården till en annan, svetsning, mekning av motorer, klippning av träd, Ogräsrensing, omplantering, städning, är du duktig på matlagning så finns det nog område inom det i framtiden...

Men det som är ett stort rejält plus för oss kryckade varelser som hamnar på Rosengården är: Man behöver aldrig be om ursäkt för att man mår dåligt en dag eller två...  Du kan komma till jobbet o mumla något om att "hrm, ja... jag håller mig här med ogräsrensning... syns kanske vid kaffet..." och nästa dag vid kaffet så finns det ingen som säger något elakt om det... för vi har alla varit där...



Och man kan ringa till Fru Chef och använda just dom orden också - att man inte mår så bra just den dagen... så förstår hon.... 



Men just nu så ger vi henne allt stöd vi kan och håller tummar o klor... för varje vecka som går... 



Måhända att en chef har tagit till småfågels-vingar och ej är kvar på denna jord.... men han lämnade efter sig massor av drömmar och idéer....  och de vill han nog att jag, och han, hon, hon, han, han... han, o han.  ska försöka få till....

Så jag (alias Trollkärringen), Stubben, Pippa, Mr. J, Sussa, JayKay, CayMan, Little D...  (ooops, det blev många nya alias där för mina arbetskamrater, hoppas de inte tar illa upp)...   vi kommer nog att göra allt som möjligt kan för att Rosengården ska bestå ännu ett år...






Trolltant med vingar har sagt sitt för ikväll....

Nu hoppas jag bara på en regnfri morgondag... i en hel vecka....  en omöjlig önskan jag vet... men hoppas kan man alltid göra eller hur *skrattar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar