fredag 16 november 2012

Fröken Kattvinge lägger upp en plan...

"Fröööööken.... vad menas med fraktaler???"


Ja, tro det eller ej, denna Kattvinge ska bli... kanske inte lärarinna, men faktiskt en liten föreläsare, med två föredrag på en o samma dag!!

Så på onsdag 21:a november så ska jag först visa hur jag gör mina fraktaler i Apophysis för Noras konstnärliga ungdomar och lite senare på kvällen för medlemmarna i Ljusstråk som verkar ha varit väldigt nyfikna på hur jag gör.


Så jag lär vibrera in o ut  ur brallorna på jobbet tills det att jag kommer hem... *skrattar* Nervöst kommer det att vara... men jag har börjat försöka stapla upp lite hur jag ska gå till väga...

Vi börjar med:
* Presentation av mig själv, "Hej jag heter Maria, 22 år gammal, jobbar som trädgårdsassistent på Rosengården, där jag även kör lite bokföring..... Sen att skattemyndigheten propsar på att jag är 38 år vägrar jag lyssna på..."  (Nåt i den stilen)...

* Kontakt med fraktaler... Jag berättar om att jag såg vackra fraktaler på DeviantArt för 7-8 år sedan och därigenom fann en länk till Apophysis (programmet jag kommer att visa) - jag kommer fråga om det finns några som känner till DeviantArt också, och för de som inte känner till sidan så förklarar jag lite snabbt.

* Frågor/Svar.... 

* Visar programmet Apophysis, berättar om att det är ett gratis program, öppen kod. Berättar att det finns mycket hjälp att tillgå + lite genvägar om man så önskar.

* Visar hur man kan göra en abstrakt fraktal med Apophysis och hur man sparar med bakgrund och utan bakgrund. Sen hur man skapar en mer formgivande bild med hjälp av siffror....


* Frågor/Svar.....



Jag behöver väl inte komplicera det mera än så....  i o med att jag visar hur jag gör en bild så visar jag hur man jobbar med siffror... Jag tror det kan funka... eller?







Nåja, jag har några dagar till att fundera.... och bli hypernervös över....

Katten med söta små blåa vingar säger hmmmm....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar