lördag 11 maj 2013

Liten Nyckelpiga

Min lilla nyckelpiga är en duktig liten "klon".... och detta sägs med stor stolthet i rösten...

Det är skönt att kunna veta att hon har en självlärdhet... (ja jag vet det är inte ett svenskt ord - men jag involverar det i det i mitt ordspråk ändå...

Denna vecka så har mina söta Nyckelpiga fått dra ett tungt lass...

Dels för att trollkärringen varit sjuk (med en magsjuka som tydligen är spridd över hela området).. och dels för att min käraste chef hade order från revisorn "Sätt henne att göra mer siffror"...

Och igår så satt jag där med siffrorna... och det lär bli mer i nästa vecka också... *biter mig i läppen* Men ack jag vill så gärna vara i växthuset. men samtidigt så är bokföringssiffror så goa också...

Nu finns det säkert en  o annan person som definitivt smackar mig i ansiktet - hur kan bokföring vara roligt och kul??



Hade ni frågat mig för fem år sedan hade jag förmodligen gett er ett par örfilar för att ha påstått något liknande... men idag... det ligger där uppe med att att plantera om från plugg...

Så..



Så simma lugn som jag själv förhoppnings vis gör.. 


Och får jag möjlighet så tar jag den där retande sädesärlan!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar