lördag 8 juni 2013

Födelsedag....

Alla dessa pappersmyndigheter propsar på att jag fyller 40 år idag... vilket jag förstås förnekar med hetta... finns inte en chans alltså!! 22 år på sin höjd...

Nåja... hur firar man en jämn födelsedag?
Med lite fraktalisering - man kan inte tänka sig något annat!!



Jo med familjen förstås... Jag åkte hem till min älskade mor och far... och lillebror kom och hälsade på också.

Så det blev grillat kött, wok-grönsaker, bearnaise-såser, vitlökssmör och rött vin....  som dessert - ingen tårta, men väl underbart god rabarberpaj med vaniljsås....

Och även om jag inte bett om några, så fick jag lite presenter... tre stycken väldigt fina tunikor... och en rejäl digital-kamera.

Säkerligen 1000 gånger bättre än den jag köpte mig tidigare i våras...

*torkar bort ett par tårar*

Min älskade familj...



Så jag var tvungen att testa den och tog kort på mina rossticklingar som jag har tagit från min Daggros (Rosa glauca), som självsått sig mellan plattorna här ute på min så kallade altan...

Och jag ser genast skillnaden... grynigheten som fanns i min andra nya lilla kamera är nästan helt borta..



Nu ska jag fortsätta mitt firande med lite isat vin och en viss Doktor för en timme eller så... sen ska jag nanna kudden och krama om min lilla prussiliska till katt :)

Hoppas ni får en fortsatt underbar helg... 

/Gammalt troll som är som ung igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar