torsdag 24 juli 2014

För mycket jobb för lite tid för bloggning

Skulle man kunna tro...

Jag insåg med stora ögon att det är nära på ett år sedan jag skrev på denna blogg..  Jag har tydligen haft ett litet liv *ler*

Nåja.. med detta inlägg så fixar vi det snabbt...

Och det ska fixas med lite humor..

Och nya ORD!!

För på mitt jobb skapas det nya ord nästan varje vecka.. och från o med nu så ska jag försöka hålla reda på dem..

Vi börjar med förra veckans ord...
v. 29 - SlangGympa: det är när man kan få sig en workout genom att bära runt på vattenslangar för att vattna i trädgården.

v. 30 - Blängveck: När chefen blänger på en för att få en att göra något som borde ha gjorts tidigare och man glömt bort det.

-------

Sen har min älskade Prussiluska tagit till de sälla jaktmarkerna, det hände i mars...

Och nu i juni så fick jag mig en "kung" Leopold istället...

Han ser väldigt "skabbig" ut.. pga av allergi på nos och öron... men en månad hos mig så har öronen läkt helt.. och nosen är läkt även om det tar sin lilla tid för pälsen att växa ut igen..

Men denna lilla mjölk-mustasch-kille har fått lära sig av Spök-Busan vad som gäller i hushållet... Nåja.. inte allt men mycket.. *skrattar*

Leo har lite att lära ännu när det gäller Mor Mias få regler...

Men om något år är det nog inga problem :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar