onsdag 7 januari 2015

Första Jobbdagen 2015

Jag måste säga... att även om första jobbdagen år 2015 kändes ganska lugn.. nu när jag tänker tillbaka på de där fyra timmarna jag jobbar... så blev det en hel del gjort ändå..

* Jag fixade och skrev ut listorna för den kommande inventeringen av Roserian.
* Jag är förste Frö-liste-uppläsare och medbestämmare av frö-beställare för de fröerna från Svenska Trädgårds-Amatörers förening (STA).
* Kolla o fixa snigel-breven.
* (nu är det lite skoj-tid, då chefen berättar historien om Wise-Guys-historien)...
* Ordna med lite papper i övrigt.
* Kolla upp vad man har för medlemsnummer hos STA så man kan skicka iväg sagda beställning man gjorde två timmar tidigare.
* Kolla upp hur man på snyggt sätt kan fixa till en fräsig katalog för vår kära Kryddgård...


Och som kakan på körsbäret den första dagen - Man tar emot en bussbeställning i augusti, 50 pers som vill ha en guidad tur på Rosengården i Bergslagen + fika (kaffe & bulle)...


Så här när man tänker tillbaka - tog jag det verkligen det lugnt??



Simma lugnt i fall ni kliver genom isen... :)

/Katten med vingar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar