lördag 24 januari 2015

Citronplantan växer

Vecka 1 till 3 2015....


Citronbuskens utveckling.

Någon gång under maj-juni 2014 så sådde jag ett flertal citronkärnor. Och en liten kärna tog sig och växte upp med lite blad under sommaren. I november 2014 tog jag med mig en av plantorna med mig hem.

Och nu i skrivande stund, 7:e januari 2015, så har jag sex fullt utvecklade blad, ett mellanutvecklat blad och ett mini-blad.




14:e januari 2015, på bara en vecka så har det hänt något nytt i min lilla citronbuske. Det har börjat utvecklas en ny liten gren.


Helt fantastiskt eller hur? Jag tror denna lilla planta gillar mitt söderfönster.





23:e Januari 2015… min lilla citronplanta har ju fått en ny gren… och den suger upp kraft och blir stor.




Undrar vad som har hänt nästa vecka??



 :)

Katten med vingar seglar vidare... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar