måndag 2 februari 2015

Att bo i en bubbla...

Jag måste erkänna, jag älskar min lilla bubbla.

Och med bubbla så talar jag om tiden då jag är hemma i min egen lilla vrå.. i mitt lilla krypin, i min trollgrotta.. det är här jag är säker, här nås jag inte av skvaller, konstigheter, vad som helst.. här är det bara jag och katten.. (numera Kung Leopold och inte Drottning Busan)...

Det är ibland svårt för mycket folk att förstå detta... Men jag vet att jag har flera vänner som mer än väl förstår vad jag pratar om.


I den här bubblan är man säker, man trivs här.. Man kan göra vad man vill utan att någon klagar och gnäller på en. Och har man fyrbenta djur i närheten, de bara kommer och kryper upp bredvid en.. eller i knät på en... och ger en 100% kärlek.. och de enda de kräver tillbaka är en liten klapp.. eller ibland bara ens kroppsvärme.

Men i den här bubblan så är man säker.. problemet är.. när man väl kommer ur bubblan så har livet omkring en gått vidare.. plötsligt så är saker inte de samma som när man slöt sig inne i bubblan.

Men har man tur.. så kanske man kan göra någon person glad genom att man faktiskt inte hört det senaste skvallret om just den personen.

Det är nästan så att jag vill utmana folk därute att inte ta del av Facebook (eller liknande) - för er som använder det - försök vara utan det i en månad... Två veckor.. en vecka...

En dag...

Då inser ni hur mycket ni är låsta av det...

.....

En bubbla ibland är inte dumt.. men låt det inte få ett alltför hårt skal... då blir det svårt att poppa bubblan...

Säger Katten med snöiga vingar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar