måndag 9 februari 2015

Den ruggiga vÄrkligheten kliver inpå livet..

Tidigare pratade jag om min bubbla.. den jag har när jag väl kommer hem till min lilla lya.. Det är här jag känner mig säker..

Nåja.. den bubbla fick sig en rejäl spricka idag.. och det var inte på grund av mig, utan av något helt annat. Här sitter man i sin lilla lugna vrå och så ser man en en rörelse i ögonvrån och så tittar man ut genom fönstret... och vad ser man..


Fullt insatsutrustade poliser som smyger inpå knuten hos grannen.. med dragna "k-pistar" (ja, det heter säkert något annat.. men ni förstår vad jag menar..).. Och plötsligt så kryllade det av poliser och en hundpatrull som vaktade på andra sidan knuten på visade hus (loft är mera ett rätt ord), jag fick några kort på det hela.. här ovan ser ni ett av dem.

Två personer greps, och det gick odramatiskt till, det vill säga - inga skott avlossade eller liknande. Men för en annan som inte är van med sådana här saker - så var det jävligt dramatiskt. Jag har suttit på nålar under ett par timmar under eftermiddagen.

Den ena som blev gripen, jag pratade med den personen igår och hönan verkade både artig och var trevlig. Men nu undrar man.. om hönan blir släppt och kommer hem igen.. hur ska man känna sig då? Ska jag behöva känna mig orolig? Är hönan farlig, har hönan smak för vapen av något slag??

(Höna = han eller hon, jag vägrar använda ordet det politiskt korrekta h*n nämligen).


Det här är saker som gör att det mesta jag vill bli nervig över är ett havsmonster i räkpåsen!!

Alligatorfisk!!

Annars får det vara... jag gillar inte att min säkerhetsbubbla krackelerar.. bara så att ni vet!!

Nu ska trollkatten ta sig ett glas vitt vin och hoppas på att det lugnar ner hennes nerver en aning... och så väntar jag på de lokala nyheterna... 


Väntar..... 
Väntar.......... 

Nähä... inte ett ljud på 18:10 nyheterna...  På lokalblaskan står ingenting...

Jag undrar - kommer det att komma fram överhuvudtaget i nyheterna månne?? Nåja - jag fotade det hela - jag vet att det hände... 



Hälsningar från ett oroligt litet troll...  som nu stänger av sig en aning... Jag gillar inte det vÄrkliga livet.. det är för våldsamt för henne... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar