fredag 27 februari 2015

Katten slåss mot Länstrafiken....

Fast jag är inte ensam... vi är många som kämpar mot Länstrafiken... (LT)

Här är mitt senaste mail till dem...

(detta är en ren kopia av det brev jag skickade den 25/2-15)


Hej Länstrafiken igen,
Då jag anar att ni har mycket i er inkorg så skickar jag det igen så finns det kanske risk att mitt förra brev hamnade i skräpkorgen då jag inte fick något svar...






Hejsan Länstrafiken,

Återigen ett önskemål från resenär. 

Det här med olika zoner.. I Nora så byts det från en zon till en annan just vid viadukten (tågbron)... det som nu inträffar när ni bytt "biljett-system", är att GPS som styr datorn sällan hinner slå om så om man inte är uppmärksam så kan man få betala mer än vad som faktiskt gäller.. 


Och om, som jag t.ex. måste byta buss vid 
Övre Hitorp, då säger det alltid att jag är i fel zon.. Varför inte ha hela Nora-zonen börja vid Turistvägens infart? Jag lovar er att både jag, chaufförer plus en hel massa andra resenärer skulle vara ypperligt tacksamma för det. Att åka från Gyttorp till Övre Hitorp kostar 24 kr (tror jag), men att åka från Gyttorp till Ica Soltunet kostar 20 kr... Bara för att Ica Soltunet ligger i samma zon fast sträckan är mycket längre. Det är ju en aning knasig. Det vore bättre att ha hela Nora i samma zon.. 

Om det finns möjlighet att fixa det, så vore det ju toppen. 

Tack på förhand,
Maria Lindström





Ja, som ni ser, läsare av denna blogg, så har jag redan varit i kontakt med Länstrafiken, men de har vägrat svara mig - så jag har skickat en kopia med en liten snäsig kommentar.. får jag inget svar på detta mail - ja då kommer en kopia med en ännu mer fräck kommentar... Får jag inget svar på det... så tror jag T på allas vår lokal-blaska till tidning nog kan vara intresserad av att göra ett reportage om Länstrafiken bara skiter i oss resenärer..

Om LT hade hjärta och hjärna på plats så borde de lyssna och lära från en passagerare av deras bussar... 

Nåja... Trollmor med kaxiga vingar är tålmodig och vågad...

För om även om mitt mail är ensam i sitt slag - så vet hon att hennes ord är sammanslaget av många människors önskan... 

Så håll tummarna för att Länstrafiken tar sig mod och svarar på mitt mail... för tro mig - Trollmor har kontakter inom media.. och näää... Länstrafiken vill inte att jag uttrycker mig om skrivbords-chaufförerna.. det blir inga vackra kommentarer... 


För själva busschaufförerna... De är underbara.. Under de 22 år eller så som jag åkt med bussar så har det vid två resor som jag upplevt att busschaufförerna haft en kort stubin... den ena gången var på en skolbuss (och med det klientelet så kan jag förstå om busschaffisen tappar humöret efter en stund)... 

Annars - om några förtjänar en expressbiljett till himlen - då är det busschaufförerna i vårt område.. Och det berättar jag för dem också.. Kanske jag ska skicka dem ett brev eller sjutton så att de verkligen vet att de är uppskattade? Ja, det ska jag nog göra.. 

Nåja.. det blå-stilta är ett brev (nr. 2) till Länstrafiken... 



Om denna högljudda Katt med vingar kan göra sig hörd i dagens sorl... då är jag nöjd...  



PS: Javisst... det var meningen att jag hade en semester idag... men men... vaken i samma stund som igår är jag... fördelen idag är - jag kan strax gå o lägga mig igen... *ler*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar