lördag 14 mars 2015

Länstrafiken svarar...!!

*gapar i förvåning..*

Det tog dem tre veckor.. men jag fick svar om zon-fördelningen...  wow - och sin vana trogen - så skriver de absolut inte ett skit...



Hej!

Vi har nu fått svar i ditt ärende. En översyn för samtliga taxor som zoner kommer ska inom kort. Vi tar därför med oss denna fråga och bevakar samt ser över i och med detta.

Med vänliga hälsningar
Sofie
Länstrafikens kundservice


MITT MAIL -  

Hejsan Länstrafiken,

Återigen ett önskemål från resenär. 

Det här med olika zoner.. I Nora så byts det från en zon till en annan just vid viadukten (tågbron)... det som nu inträffar när ni bytt "biljett-system", är att GPS som styr datorn sällan hinner slå om så om man inte är uppmärksam så kan man få betala mer än vad som faktiskt gäller.. 

Och om, som jag t.ex. måste byta buss vid Övre Hitorp, då säger det alltid att jag är i fel zon.. Varför inte ha hela Nora-zonen börja vid Turistvägens infart? Jag lovar er att både jag, chaufförer plus en hel massa andra resenärer skulle vara ypperligt tacksamma för det. Att åka från Gyttorp till Övre Hitorp kostar 24 kr (tror jag), men att åka från Gyttorp till Ica Soltunet kostar 20 kr... Bara för att Ica Soltunet ligger i samma zon fast sträckan är mycket längre. Det är ju en aning knasig. Det vore bättre att ha hela Nora i samma zon.. 

Om det finns möjlighet att fixa det, så vore det ju toppen. 

Tack på förhand,
Maria Lindström




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar