torsdag 19 oktober 2017

Bara känslor....

Ok... Här kommer känslorna i kaskad-spyor.... är ni redo??


Från o med 1:a november är denna trollkärring arbetslös igen... ska in i det äckliga systemet igen.. och med tanke på att min a-kassa förmodligen inte kommer att räcka till... så måste jag söka hjälp hos socialen - IGEN.... där ska man vända ut o in på mina siffror och man vet aldrig om man får hjälp..

Tack för det - era *infoga en rad svarttungade svordomar här* klappskallar - som plötsligt fick för er att lönebidragsanställda inom trädgårdssektorn måste jobba på säsong och inte heltid längre!! Finge jag tag i vem farao har bestämt detta så skulle jag personligen se till att de fick rensa ogräs i frusna rabatter som de först varit tvungna att skotta fram!! Jag är så fruktansvärt arg att jag vet inte ens hur jag ska fungera snart.

Hela mitt liv har ryckts bort, den enda säkerheten jag har haft i flera år... den kommer att bara bli borta... poooff... Tillbaka i systemet som gjorde mig sjuk från början... jo jag tackar jag...

Jag ska lära mig att söka jobb igen... jag kommer aldrig kunna skriva politiskt korrekta personliga brev... det lär dyka upp muterade paddor och gröngölingar i min text... jag kan inte hjälpa det - jag är en hemsk, osocial, stentokig, katt-galen kärring som inte kan veta hut!! Mitt CV?? Jag vet snart knappt vad jag gjorde i förra veckan ens...  har inte ens papper på allt jag har gjort...

Återigen - dessa som har bestämt att jag ska kastas ut i skiten igen - kom hem till mig, besök mig.. och jag ska ge er en jävla åktur på hur illa ni behandlar människor att ni aldrig mer vill umgås med folk ifrån samma sfär - men ack - det vågar ni inte, ni sitter bra där ni sitter eller hur?? Med löner på 40,50 kanske 60.000 kronor i månaden... Här sitter jag och är glad om jag får ut straxt över 9000 kronor efter skatt... och då går jag på lönebidrag!! Men skatt ska jag farao mig betala!! Jojomänsan!!

Sen måste jag tydligen ha (enligt Arbetsförmedlingen) något som heter Bank-ID... Ehh va?? Nä det måste jag inte alls... Jooo säger de, annars kan du inte söka jobb??

Va faen!!?? Klart jag kan söka jobb.... det finns något som heter papper och penna!! Eller telefon!?? Eller är det något så antikt att AF glömt bort hur det används?? Och tydligen så verkar det som om e-mail är något föråldrat också... för det använder sig inte AF av idag .... eller???

Jag kommer i det längsta vägra att använda det... men de kan väl bara svinga lite med yxan o säga "Gör du inte som vi säger så får du inga pengar... haha" eller nåt i den stilen... o gör de det - så är de ju inget bättre än en jävla mobbare...  Vilket jag förmodligen kommer att kläcka ur mig också... vilket förmodligen inte kommer att bättra på min stjärna inom den koncernen.

HUALIGEN alltså...

Jag bara hoppas att jag samlat och läkt ihop tillräckligt mycket skinn på häx-näsan min att jag klarar av att kämpa.... annars lär jag ha en låååång och mörk vinter framför mig...


Ok.... nu var det klart.... för den här gången...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar