fredag 27 oktober 2017

Hur mycket kraft/makt har ett blogginlägg??

Jag har inte många läsare av min blogg...

Men när jag skrivit något så delar jag med mig av det på facebook... kanske fem av de ca 150 vännerna jag har läser det... låt oss säga att tre av dessa berättar i sin tur till sina vänner... "jag har en vän som läst detta om medelålders kvinna som bla bla bla..." dessa vänner i sin tur berättar vidare till sina vänner... som i sin tur berättar vidare....

En historia kan vandra långt.....


Säger denna häxlady med glimten i ögat och med en dator och tangentbord till sitt förfogande.... plus- jag vet vart jag kan skicka mina historier - och det är inte bara på min blogg de hamnar....


Folk säger du måste tänka på vilka grupper du går med i, du måste tänka på vad du skriver på facebook m.m.Alla måste dela värdegrunden (denna heliga värdegrund alltså)... Ja, jag kan skriva på att ingen människa föds ond... inte ens Stalin, inte ens Hitler föddes ond.... men vad hände med dem efter vägen???

Finge jag välja mellan dessa två (infoga otrevliga ord här) och  Kronprinsessans barn att placera i en en livbåt - så vet ju jag vilka jag skulle välja - alltså, allas lika värde är lika med noll då.... 

Om jag vore med på samma båt så skulle jag förmodligen se till att min lillebror med dotter sitter i livbåten innan vår "öhh det är bara käbbel"-till statsman ens fick en plats....  

Allas lika värde är lika med ett slem som jag hostar upp på morgonen... det finns men talesättet är lika välkommet som  slemmet jag hostar upp.... = det rensar för någon stund men en halvtimme senare så finns det där igen.... 


Och när folk påpekar att man måste "passa" sig för att gilla grupper, människor m.m. på Facebook, för det kan påverka mitt framtida liv om (när) jag blir arbetslös.... (HUH???) Hur vet folk att jag sympatiserar med dessa grupper, folk m.m?? Näää... det vet de inte... men eftersom allting ska vara tillgängligt i dagens läge så är det väl bäst att jag säger - Ja jag lever ensam med min katt... men jag har en knullkompis som jag kan ringa till på helgen ifall min mus känns torr!!! 

DÄR!! Där har ni det... nåt mer vill ni veta??? 

Eller är det värsta att jag följer Sverigedemokraternas flöde på Facebook?? Ha då i åtanke att jag även följer min mor, mina bästa vänner, folk som jag blivit vän med genom åren genom olika konstgrupper, kattgrupper (bla vi som adopterat katter genom olika katthem)... m.m. så vad är värst?? Retorisk fråga- vi vet ju alla att SD i en form eller annan är värst.... punkt slut - de leker ju varje vecka med järnrör!!

Jag är inte rasist säger jag med glatt hjärta - för jag hatar alla människor!!

Människor är onda saker - speciellt när de sitter på instanser och ska bestämma över mitt liv... Förlåt Fröken F .- du har dock varit god mot mig, men du är en människa och du jobbar på AF - alltså du är OND!!... jag vet inte ens nu tre dagar innan jag avgår från mitt jobb vem jag får som handläggare... och blir det fröken A (som jag har agg mot sen flera år tillbaka) så lär framtiden bli mycket intressant. 

Ibland så säger folk åt mig att jag inte ska prata klarspråk, jag ska inte vara frispråkig, det vill säga - säg för farao inte vad du tycker - jag har inte gått igenom en livskris för inget, nu har trollkärringen fått tillbaka sitt skinn på näsan - och nu har jag en plattform att nå ut till folk och den ska tamefasikens användas.

Jag tror inte att folket med uppkoppling mot internet förstår vilken kraft de har.. En vacker dag så kan ens historia bli till en nyhet i utländsk media.... Det kan bara vara ett mail, ett klick bort....

Arbetsförmedlingen, eventuella arbetsgivare kan gå in och kolla min vän-lista på Facebook, de kollar upp vad jag gillar för grupper m.m. och kan dissa mig för att jag inte står upp för "allas lika värde" - vad de missar är - jag står inte upp för någons jävla värde utom mitt eget värde... 
Men jag är väl psykotisk sjuk på det viset....  


Nej vänta... enligt AF's egna psykolog är jag ju Kronologiskt Depressiv och har problem med Närminnet!! Japp... 


Ehhh.... vad pratade jag om??? 


Skitsamma... det är fredag - jag har semester o ska inte tillbaka på jobbet förrän sista dagen (det  vill säga 31 oktober) nästa vecka... så jag kan göra vad faen jag vill!! Ock vill jag prata skit om systemet med mera - då gör jag det!! 

Lev väl mina vänner...
Jag tänker veckla ut mina Vingar och Flyga!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar