måndag 13 november 2017

2 veckor arbetslös... + CV

Det känns konstigt... märkligt... knasigt...

Men jag försöker hålla mig till vissa rutiner, som att gå upp tidigt på morgonen..

Sen har jag fejat på ett CV att skicka till min stackars handläggare... han kommer förmodligen ta till hjälp från medarbetare eller så får jag direkt-taxi till psyk-akuten...

Så här ser mitt CV ut just nu:

__

Gyttorp (datum)
9 år på Bokförlaget Nya Doxa som fakturerare och bokpackare, samt telefonist. Här packade jag böcker för högskolor och universitet. (En av fördelarna var ju att man fick ett friexemplar av varje ny bok som gavs ut. Och det blev en del genom åren.) Ett av de bästa jobb jag haft.
5 månader på ECC telefonförsäljning. (Jag har inga svårigheter att prata med folk över telefon, men att sälja, nej, det var nog inte min grej.)
5 månader på Agenterna telefonförsäljning. (Jag försökte igen, men återigen, att sälja över telefon var inte min grej, dock kan jag prata med folk över telefon).
7  år på Rosengården Bergslagen (de första fem åren) sen Lilla Trädgården/Rosengården 1,75 år  som trädgårdsassisstent med lättare uppgifter inom bokföring och rätt o slätt hålla rent på kontoret, telefonist, trivseltant, inventerare, frösamlare m.m. Det bästa jobb jag har haft genom alla mina år.

Så med de fyra senaste jobben jag har haft de senste 17 åren så går vi över till:  

Här kommer ett CV på ett vis som ni aldrig tidigare varit med om.

Först och Främst – HEJ!!
Jag heter Maria Lindström, 44 år gammal, jobbar på att bli 22 år igen, det lär ta sin tid, men skam den som ger sig eller hur!??

Jag är inte er normala arbetssökande person utan jag är en kort men omfångsrik dam med hjärtat där det ska sitta. Jag har en galen humor och om jag får tro min omgivning så jag har lätt att få folk att skratta med mina tokiga uttryck och torra skämt.

Med bifogade bilagor så kan ni läsa att jag inte är helt som alla andra människor, har lite svårt för större mängder med folk t.ex.  men för den delen är jag inte galen.. bara lite speciell som min ömma moder skulle säga.

Ibland händer det att jag kallar mig själv för en social ensamvarg. Det låter lite motsägesigfullt,  men det har funkat så här enkelt - på mitt senaste arbete på Rosengården i Bergslagen, så har jag varit social med mina underbara arbetskamrater och mina fina arbetsgivare och när jag väl kommer hem till min trollkoja (som är mitt hem), så är jag en ensamvarg, jag umgås ytterst, ytterst sällan med folk på min fritid. Och jag trivs med det, ensamhet gör mig inget. Jag har mina små hobbies och min älskade katt (ja, jag är vad de säger på engelska: ”A Crazy Cat Lady”) – fast bara med en katt men likväl lite skvatt galen i sinnet fast i dess mest positiva betydelse.

Mina tre senaste jobb är ju väldigt olika varandra, jag vet. Som synes så ser ni var jag har passat bäst – som bokpackare och som trädgårdsassisstent (med flinka fingrar att skapa olika sorters kransar, allt från begravningskransar till julkransar om det säger er något). Bifogar en bild på några kransar som jag har gjort:




Som synes, jag kan det där med kransar vill jag nog lite oblygt påstå, även om jag säkerligen skulle kunna förfina min konst om jag fick tillfälle för det.

Och nånstans därimellan dessa arbeten hittar ni MIG, Maria, damen som har sina fingrar och intressen i dussintals grytor!

Jag älskar böcker, mestadels faktaböcker om religion, religionshistoria, historia, och sådana där udda saker som UFO, Atlantis och udda teorier om hur saker och ting blivit till. Samtidigt så älskar jag att läsa om galaxer, nebulosor och månen, och kan jag köra ner dessa alla saker i en mixer tillsammans med vulkaner, jordskorpan, mineraler och kristaller – ja, då har Ni nog mig ett nötskal.
Lägg till att jag är ganska duktig på att fota, skriva (och göra kransar som synes), och göra fraktaler (= siffror som blir en bild).. men eftersom väldigt få förstår vad jag pratar om när jag säger fraktaler så här kommer ett exempel:

Vill ni se mer av mina kreationer och foton så får ni roa er några veckor genom att spana i min galleri-sida HÄR: http://kattvinge.deviantart.com – det kan ta en stund då jag har över 15,000 bilder här (både fraktaler och fotografier).  Jag älskar färger och former både när jag kan skapa dem själv och kunna fota dem i verkliga livet.

Jag har massor av foton från Rosengården i Bergslagen,  med lite tur kan man följa årstiderna i mina fotografier.  Nu är det visserligen ett par år sedan, men jag är inte helt obekväm med att jobba med Photoshop för att göra speciella bilder som t.ex. födelsedagskort eller olika helgdagskort som är specifika för just de högtiderna.

Och Nej, jag är inte stöpt i samma form som många andra, så därför ser mitt CV ut som det gör. Jag försöker nämligen leva efter regeln – var så ärlig som det möjligt går – alltså så får ni detta serverat på ett opolerat fat av icke identifierbart material.

Om jag finge bestämma över mitt eget liv, så skulle jag helst sitta på en stenhög och leta efter kristaller när säsongen tillåter det och göra fraktaler och studera material om saker som för ögonblicket retar mitt sinne, men eftersom jag nu har lagt mitt liv i Arbetsförmedlingens och diverse andra institutioners händer, så...  Ja, ni vet hur det är (varför sticka under stol med den informationen??). 

Är ni nyfikna på en stentokig, trädgårdskunnig (med en hel del latinska namn på växter i minnet), religions/mytologi-kunnig plus allt annat som ni kan läsa er till ovan, och som bara är en rent av glad (oavsett vad de bifogade bilagorna säger om mig), – kvinna...  Tja, då kan jag nog vara personen ni söker efter.

Och för att citera Mr. Spock: ”Live Long and Prosper”.


Hälsningar
Maria Lindström

(övrig info)

----------

Så enkelt är mitt CV - så galet... 

Men jag kan inte göra det på något annat vis...  Jag är så här rättfram!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar