torsdag 16 november 2017

Livet I

Om jag kunde vifta med ett trollspö så skulle jag trolla bort all hunger i världen, krig skulle vara ett minne blott och alla människor skulle kunna umgås med varandra utan att hata varandra... det vore ju underbart eller hur...??

Men nu har jag inte någon sådan allsmäktig makt. Jag är bara en stentokig, och halvgalen trollkärring med förkärlek för katter, fraktaler och kristaller/stenar...

Jag försöker alltid se det goda i människor och jag ser det ofta i människor runt omkring mig, sen spelar det ingen roll om det är en så kallad "människospillra", en "A-lagare", en av de utstötta eller om det är någon av mina nyinflyttade grannar som har lite svårt med svenskan, men kanske kan göra sig förstådd på engelska eller bara med enkelt kroppsspråk...

Varför ska det vara så svårt att kunna umgås med varandra? Att kunna se det goda i folk?

Regeln som jag försöker göra mitt bästa att leva efter är: Behandla andra som du vill behandlad själv. Denna regeln borde kunna komma långt för att skapa samvaro med andra människor, jag säger inte att ni måste bli bästa vänner, byta bull-recept eller ens umgås överhuvudtaget, men bor man grannar så kan man alltid växla ett par ord när man möts vid brevlådan som t.ex. "Goddag, hoppas att allt är väl?" och så vidare...

Jag följer många olika medier, både de gamla hederliga... till de nya och numera hatsajts-stämplade.. men det är för jag vill ha information från alla sidor innan jag själv bildar mig en åsikt.

Och det roliga är - om jag följer de gamla hederliga medierna - då är jag landsförrädare, blåögd blondin m.m.
Följer jag de nya alternativ-media - då är jag en dödsknarkarrassenasse som är hjärntvättad och kommer förmodligen rösta på SD...

- SUCK -

Vad hände med det svenska samhället där yttrandefrihet, åsiktsfrihet var självklarheter??

JAG tycker personligen att det är fruktansvärt att pensionärer i Sverige är tvungen att betala fullpriser för att få tandvård samtidigt som en tiggare från Rumänien kan kliva in och få en rotfyllning för 50:- och när jag uttrycker detta så får jag höra att jag är rasist och att man minsann inte ska ställa grupper mot varandra. MEN DET ÄR JU FÖR I HELVETE DET MAN GÖR i dagens Sverige!! Ska saker o ting vara lika eller ej?? Antingen betalar alla fullt pris eller så betalar alla 50:- svårare än så är det inte!!

Eller vi har varianten: Svenska hemlösa får betala 60:-/natt på ett härbärge men tiggare från Rumänien/Bulgarien får övernatta gratis...  Men visst vi ska inte ställa grupper mot varandra, men de utländska tiggarna klarar sig för att vissa härbärgen får våra skattepengar för att se till att dessa får tak över huvudet, men inte de svenska hemlösa, för de måste betala för det själva.

I den bästa av världar så borde det inte vara så här... men nu är det så... och så frågar sig folk varför "rasismen" växer sig allt starkare i Sverige. Och jag skriver rasism inom "." för att det handlar oftast inte om rasism överhuvudtaget, utan därför folk har börjat tröttna på att hamna i andra hand. Vi betalar skatt för att få vård och hjälp i det här landet... och även när vi gör det så är vi ibland tvungna att punga ut med enorma summor pengar på tandvård, mediciner m.m. och samtidigt så ser vi människor som inte ens är svenska medborgare glider förbi och betalar 50:- och ibland går före i kön och låter svenskar som ibland kanske väntat i månader på att få hjälp.

Och så undrar våra styrande varför folk blir aviga mot utländska tiggare och asylsökande..

Ja, det måhända är ren skär avundsjuka.... Och det är en ful känsla. den gör ingen människa något gott, det tror jag vi  alla kan skriva under på...

Men ändå så är det avundsjukans gröna monster som våra politiker göder (oavsett parti),  genom sina nya regler, nya bestämmelser.

Nyanlända ska få rätt till bostad, de kliver före i bostadskön där folk kanske har stått i 5-10 år... tror ni inte att det får folk att knorra??

Reinfeldt flög över Sverige och såg massor av tomma ytor som vi kunde fylla på med folk.... hur då? Ge nyanlända en såg o en yxa o säga till dem att bygga sina egna hus?? "Här har ni 100*100 m skog, använd det på bästa sätt, lycka till M'bodo, och hälsa din fru och åtta barn från mig, hälsningar Fredde Reinfeldt!!" Det är ju bara löjligt...

En vacker dag i en framtid som inte är så långt borta så kommer allting att haverera, explodera, implodera... i nån form. Högerextrema grupper kommer att locka folk bara för att de spelar på dessa redan givna orättvisor som finns. Det finns invandrade enklaver i landet som redan har sina små "samhällen" där de styr med järnhand. Dessa grupper kommer att drabba samman, vi har redan sett det några fåtal gånger och det kommer att inträffa igen, vem vet, kanske redan nu i helgen när det är ett sånt där toppmöte för EU-folk i Göteborg.

Jag anser att våra politiker är en drös SYLTRYGGAR - de vågar inte ta tag i problemen för att då kan de bli kallade rasister, nazister och en massa andra ord som plötsligt förlorat all färg och kraft. Och polisen delar ut korv, saft o bullar till folk som egentligen borde sättas i handfängsel och lagföras och dömas... folk som ska utvisas, (jag tror jag har hört siffror från allt runt 12,000 till 30,000 beroende på källor), som springer runt i Sverige som inte har rätt att befinna sig här längre... men det finns inte resurser att ta dem när man lämnar över avvisningsbeslutet (??!!)...


Det är allt sånt här som stör gemene svensk... nu går visserligen SD tillbaka i de olika undersökningarna, men det beror inte på SD själv tror jag - utan det beror på att de andra partierna helt plötsligt har fått för sig att anamma SDs politik...  nu går det minsann bra... för ett år sedan var det Auschwitz 2.0 när SD lade fram samma sak...  HYCKLERIER!!

Och hur svårt ska det vara för politiker att tala ur skägget (oavsett kön här)?? Varför stå och bluddra bara tugga en massa ord som har ABSOLUT noll betydelse?? Varför stå och kasta sand i sandlådan??


När man sitter o läser båda sidor så inser man två saker:
1. Ja, högerextrema grupper växer.
2. Ja, islamistiska grupper växer.

Dessa två grupperingar och med alla under-avdelningar kommer drabba samman tillslut - och det tror jag kommer att få vilka som helst fotbollshuliganer som slåss att verka som en sandlåde-fight.

Men det är min åsikt...

Helst av allt skulle jag vilja sjunga "Always look on the Bright Side Of Life"


Och sen hoppas på att det blir så...

Just nu så är jag bara arbetslös, för mycket tid till att skapa fraktaler och skriva nonsens som denna inlaga på min blogg (som jag säkerligen kommer att bli klassificerad som första klassens rasist för)...

Men jag måste ju få berätta hur jag tänker och känner... tidigare hade jag ju mina arbetskamrater jag kunde vädra mina åsikter med... nu har jag inte det... så .... det blir till att jag skriver...

Om det är bra eller dåligt får väl tiden utvisa...

Men som jag sade i ett tidigare inlägg på bloggen - jag är inte rasist - jag hatar ALLA människor. Och för att specificera - jag hatar ALLA människor som beter sig som skitstövlar - och därmed har jag gjort mig till politiker-hatare, för det finns nog inga politiker som jag gillar!!

Nu ska jag fila på mina klor lite.... sen får vi se vad nästa inlägg i denna blogg blir...

Katten med vingar tar till kvasten!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar