söndag 10 juni 2018

Vuxna mobbar barn....

Expressen hade hittat en kille på femton år som på sin moped åkte (ja, jag skriver ÅKTE - för nu vette sjutton om han vågar kliva utanför dörren längre... och ni ska få läsa om varför jag tror att är fallet..) runt och höll koll på sitt område och när han såg något misstänksamt - JA, då ringde han till polisen.

Polisen tycker att det är en bra grej, folk i hans omgivning tycker att han är en REKO-kille...

Sen finns det folk, VUXNA människor som verkligen mobbar ut den här helt underbara killen som gör sin HJÄLTE-grej för sitt område...

Nähä... här finns det vuxna människor som tycker att han är en TÖNT... och får medhåll från tunga namn... Som Alex Schulman på Expressen som faktiskt postat historien från början...

Katerinamagasin skriver mer om historien.

Här kan ni läsa om flera olika twitter-svar....
NyheterIdag


Jag tar med en twitter-kommentar från YttreBefäl på Södermalm som säger
En ung kille som vill göra rätt och hjälpa till? Kan komma på många saker som är töntigare.





Själv säger jag - GUSTAV!!! Du är min HJÄLTE!!!   Bara så att du vet!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar