torsdag 31 maj 2018

Yes, yes, yes.... OHHHH YES!!! Jag är tydligen rasist!!

Jag har levt i ett mångkulturellt samhälle i snart 25 års tid... men det är först på senare år som det blivit alltförjäkligt rent utsagt... Jag fick en etta i ett område som kallades allmänt för pensionärslängorna... naturligt som ni förstår så finns det inneboende som inte finns längre... och in flyttade det... ja inte är det pensionärer kan jag säga... och som det låter om dagarna - så lär de inte få jobb de närmaste tio åren heller... Lugnet i området som jag så högskattat tidigare är som bortblåst...

Kan nån tala om för mig varför folk söder om Alperna inte kan tala med normal röst?? Varför måste  det gapas o skrikas?? Och barnen?? De springer runt och tror att allas uteplatser är deras lekplatser!! Har de inte fått lära sig om gränser??

Jag skulle kunna gå på och skriva spaltmeter...

Men jag tar stöten och säger - ingen av dessa grannar är födda i Europa....

OCH NEJ - jag är inte rasist - jag är bara en helt vanlig människa som reagerar på folk i min omgivning inte beter sig som folk!!

Men när vi ändå är inne på spåret om att jag är rasist (som vi alla vet att jag är tydligen)... så tänker jag gnälla på alla busschaufförer - jag tycker det är jättebra att våra nya invånare får jobb- Jag är helt med på den biten - men när de inte kan språket!! Då går allting åt helvete!!  Och kostar mig pengar då de inte fattar hur bussarnas datorsystem funkar!! 

Och n är vi ändå är inne på spåret om att jag är rasist (som vi alla vet att jag är tydligen)... så låt oss tala om bussen..  13,15 bussen hem till Gyttorp.... ibland får jag vara glad över att jag är ensam (och tydligen hudfärgshandikappad).... svenskättad... bland 40-50 stycken.... svenska medborgare,,,  Och så försöker politikerna försöka plita i mig att befolkningsutbyte inte pågår....  Jag ser hur det ser ut i min lilla stad... jag ser hur det ser ut på bussarna.. jag ser vilka som får alla lediga lägenheter runt omkring mig... och de heter varken Svensson eller Nilsson...

Så ja - enligt alla regler som finns där ute enligt media m.m. så är jag tydligen rasist...  Men jag anser mig vara en vanlig människa som blir allt mer undanträngd av människor som inte är svenskar... de gapar o skriker, både ungar och vuxna på ett sätt som får en att storkna...

Jag är rent ut sagt trött... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar