lördag 5 maj 2018

Lång jäkla rant.....


BANK-ID
Detta monstrum till modern uppfinning... För de som fått det lätt i sina datorer så är det säkert en trevlig, enkel sak – men för oss som inte fått det lika enkelt så är det ett monster som bara hånar oss!!
Likaså med detta Mobila-BankID... ska vara så enkelt som att trä på en kondom på en banan...
Funkar något av detta för trollkärringen??

Näää – är det fel på min dator, fel på telefon... jag har inte en aning.. men enlig ett par av Arbetsförmedlingens personal så måste jag skaffa mig nya grejjor för att det ska fungera – för de kommer snart sluta med papper...

NEJ – oroa er inte – det var förmodligen språkförbistringar för AF kan ALDRIG begära att folk ska skaffa sig nya meckapärer för att kunna skicka in sina rapporter.. men det finns tydligen nyanställda personer som tycker att alla ska ha sista o värsta varianten av grejjer så att man ska skicka in sina rapporter...

För att inte tala om facket – då måste du ha ett sånt därn’t Bank-ID.... det ska vara SÅÅÅÅÅ enkelt att installera – ja, förmodligen för alla förutom för MIG!
Tack för hjälpen Lillebror, så har jag det installerat i min MORS dator...  för jag får bara inte in det i min egen dator, inte ens Lillebror lyckades med det... han höll på tills hans kalsonger var vända ut o in...

Och det ska vara så ENKELT!! (ja, ni hör cynismen och sarkasmen som bara dryper här va...)
Jag har enormt tålamod... jag kan sitta med tusentals små plantor och försöka sitta o sära ut dem när jag ska plugga (ni får läsa på google här jag orkar inte skriva ut allting), men när saker o ting som verkligen ska vara enkelt bara knyter sig som en gummisnodd... och vägrar fungera...  hur man än vrider o vänder på det... då blir jag förbannad och tappar tålamodet fortare än politikers förtroende.

Min poäng är – De säger att detta med dessa finurliga grejjer ska vara så enkelt... de gör det så enkelt och JA – det gär de säkert – FÖR DEM SOM DET FUNGERAR FÖR!!

Jag måste erkänna att jag ibland önskar att en STOR, FET, (svordom), GRYM solstorm slår ut all elektronik på jorden... då kommer alla som förespråkar sin ”betala-med-kort-är-bäst” sitta med hela skägget i brevlådan. De som har haft mycket pengar och köpt guld för slantarna – det är de som kommer att styra världen...

Ja – för guld är makt!!
IT är lika med skit – när Solstormen MASSIVE – slårmot jorden så kan du glömma att ditt bankkort fungerar – du kan ha 5 och hur många som helst nollor efter femman på ditt bankkonto... men när SOLSTORMEN slår till – och all elektronik blir plrrrrewawojr eller nåt sånt... alltså ingen elektronik alls.. så spelar det ingen roll hur mycket du har på ditt bankkort.

Men våra styrande, alla myndigheter vill att vi ska lägga över allt vårt liv till internet...
Allt ska köpas via kort... du ska hela tiden identifiera dig med nummer...

Jag kommer förmodligen ryka första veckan i en global katastrof... men det skiter jag i – jag kommer första dagarna sitta och ASGARVA!! Att alla dessa som krävt att vi ska ha dissan och dettan... och att de lyckats lura så mycket folk...

Hela generationen från tio år upp till 30 år de kommer vara helt handikappade (åtminstone i storstäderna) – de som överlever kommer att springa runt för att leta efter grönvita kor!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar