fredag 27 april 2018

Skär från en före detta skärare...

Jag har nog hört alla ord och namn som kan finnas.... Men låt oss gå med det mest vanliga (tror Jag)... EMO-unge!!

Låt mig till o börja med - jag var över trettio år innan jag började med mitt självskadebeteende, alltså - jag är ingen EMO-unge!!

Frågan dyker upp från pyskologer och annat folk, även från människor som bryr sig, i ens omkrets

Svar: Nä, det finns inget enkelt svar här...  Ni vet när ni har så ont nånstans i kroppen men du kan inte peka på vart det gör ont - man försöker så långt man bara kan för att hitta det där onda men det sitter på ett ställe där man inte kan nå med sin kli-pinne ens!!

OK - nu börjar ni ana lite eller hur...

Ärr från gångna tider... 


Ingen människa vill skada sig själv - men ibland så har man så ONT just på den där punkten där ingen kli-pinne kan nå... för denna punkt sitter inne i en... och det enda som kan få det att lösa det är att skära sig själv...

Att se blodet sippra fram från skårorna i huden, smärtan som uppkommer... det är då man har både bild och känsla för det hela... SMÄRTAN som finns där inne... Nu kan man se den själv också - man är inte dum i huvudet - den finns ju där i blodet, i smärtan från skårorna... SMÄRTAN väller ut i rött..

Nu kan jag bara svara för mig själv - varje själv-skärare - har sin egen uppfattning...

~*~


Nu har jag varit skärfri i flera år... men visst det finns stunder då jag önskar att jag hade modet att använda kniven igen för att släppa fram all denna smärta som finns inuti mig.

Ärr som för alltid kommer att finnas på min kropp.

För varje person ni råkar på som har det här beteendet (det behöver inte vara att skära sig, en del använder cigaretter o bränner sig på kroppen t.ex. en del har sina sår benen...) säg inte till dem att de är galna, eller tokiga eller psykiskt sjuka - för det är vi inte (Ok, jag är galen men det har jag erkänt sen jag var tonåring men det är aldrig nån jäkel som tror mig!!)..

Vi ropar inte på hjälp från folk, Vi är inte utsatta... för oftast så har vi alla en liten men ACK SÅ ÄLSKVÄRD krets av människor som älskar oss...

Men ibland finns det så mycket smärta inom oss alla - och vi vet inte hur vi ska förmedla denna smärta till vår omvärld - och omtänksamma som vi är - vi vill inte blanda in andra i vår smärta!!

Det är därför vi skär oss...

SÅ ENKELT ÄR DET FAKTISKT FÖR många av oss...

..säger katten med många ärr från gångna skär.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar