söndag 1 april 2018

En fin Påskdags-händelse...

Jag gick ut för att salta bort lite mer av min trapp och gång... då jag ser en liten person mittemot sätta sig på cykeln och börja försöka cykla... Synen gav mig tillbakablickar när en annan skulle börja cykla när snö och is försvann från gångbanor/cykelbanor... Jag log och fortsatte för att gå o kolla om det fanns nåt i min postlåda då den lilla figuren dyker upp bredvid mig.

"Hej, var bor du?" frågar den lilla figuren.
"Jag bor där," svarar jag och pekar..
"Ohh, så vi bor grannar?"
"Ja, det verkar som det. Vad heter du?" frågar jag.
"Jag heter Sukra (ok, är osäker på stavning här), vad heter du?"
"Jag heter Maria, trevligt att träffas," säger jag och håller fram handen för att hälsa.
Hon skakar min hand och säger:
"Gla påsk - nu ska jag försöka cykla lite.."

Och med det försvinner den lilla tösabiten... och hon gjorde att jag nästan grät glädjetårar.. precis som när jag fick en fin liten påskdikt från min egen brorsdotter...  Jag tror att dessa två skulle komma så väl överens..

Och jag är glad över att det finns sånt ungt blod på vår gata (för annars är det jag som är yngst)... 

Inte nog med att solen strålar från en klarblå himmel, kattgudinnan min är ute och njuter... vi har fått nytt blod på gatan... barn!!

Säkerligen kommer hon fånga alla gamlingars hjärtan här på gatan... och även hennes lillasyster som är runt 1,5 år eller så...

Och nej detta är inget första April-skämt - ren skär sanning från en Katt med glittrande vingar denna Påskdag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar