torsdag 30 augusti 2018

Jag börjar bli allvarligt oroad, till o med rädd detta år...

Detta år 2018 - valår i Sverige...
Vi ser vandalism på val-plakat (alla partier är drabbade)!
Vi ser "vandalism" i förvals-lokaler (många partier drabbade)
Vi ser hur Skitsnack går på utrikiska bland politiska lokala grenar...

Det är mycket SNUSK och FUL-postande från alla håll...  (här håller jag ingen om ryggen kan jag lova!!)

Detta år, 2018, är det år som mest valfusk och full tårtsmetning av motståndar-partierna kommer att nå en topp-nivå!!

Censur-apparaten är på full gas...
Filmer från Alternativ för Sverige tas bort.
Satir om allt och alla som har höjt sina röster i Sverige - det vill säga Jens Ganmans lilla filmsnutt försvann fortare än en fisk hann fisa...
Kenth Ekeroth gjorde ett "hemma-hos"-reportage i Lanna för att tala om problemen som finns där (enligt den lokala högsta hövdingen W. Torstensson - så är det bara parkeringsproblem)...  Ja, länkarna ovan går till så kallad HAT-MEDIA (inte för att jag någonsin fattat varför det kallas för HAT-media, för de skriver aldrig om hat, jag tycker de har med jämna mellanrum väldigt bra och ingående journalistiska inlägg om saker o ting... ) Det finns dock att läsa om hos Sveriges Radio HÄR! hur de tycker att parkeringsproblem är FARLIGA!!! - Ja - Parkeringsproblemen!!!

************

Jag följer många medier....
Expressen
Aftonbladet
Nerikes Allehanda
SVT Örebro
SVT
SR Örebro
Dagens Juridik
24iBergslagen
Bohusläningen

Ovanstående är väl accepterade...
Men jag följer även:
Samhällsnytt
Fria Tider
Petterssons Blogg
Nya Dagbladet
Nordfront
Samtiden


Ja, jag kollar faktiskt in Nordfronts sida då och då - för jag vill veta vad de skriver om!! Jag håller inte med dem för fem öre - men jag vill veta vad de pysslar med!!

Folk säger du ska inte gå in o läsa på de o de o de sidorna - de är bara nasse-älskande gurk-knullare!!  Ska jag ta deras ord för det - eller ska jag få göra min egen uppfattning?


-----

Hahaha... ja på tal om att få göra sig sin egen uppfattning... Alla dessa vallöften - Hur många av dessa kommer att hållas efter valet?? Hmmmmmm??? Inte en jäklaste en av dem, det kan jag nästan lova!!

*************

Det enda jag vill från mina vänner är - om någon i din vänkrets går ut med vad de väljer - säg inte upp kontakten med den personen - du har förmodligen känt personen i många år och vet hur personen är...  Fråga dig då istället först - ANSER DU ATT DIN ÅSIKT ÄR BÄTTRE ÄN DIN VÄNS ÅSIKT?? 



Tänk efter före... politik ska alltid komma i sista hand när det gäller vänskap!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar