tisdag 20 november 2018

Restless Leg Syndrome

....



Benet kruper....

Ni vet den där tiden på dygnet när man kan sova flera timmar i sträck... minst tre timmar åtminstone... nää.. jag minns inte den tiden heller... mina ben är så kallade restless legs... eller som vi säger på ren svenska – myror i benen....

*suck*

Ät mer järn säger folk... tro mig – varannan dag med leverpastej och blodpudding hjälper inte.
Ät mer bananer säger folk –  att käka klas-vis med bananer för att få i mig magnesium hjälper inte heller – dock har nog grannarna roligt åt mig när jag uppvisar ap-liknande beteende...

---

Så vad ska jag göra för att slippa RLS (restless leg syndrome = myror i benen)? – tyvärr—så långt som jag kan läsa mig till – INTE ETT JÄVLA SKIT!!

Så mina stackars grannar som går upp mitt i natten för att ta ett glas vatten/ måste pinkilura  o ser mig vandra omkring, ja de får minsann vänja sig vid att se mig knalla runt mitt i natten ... för det ända botemedlet mot RLS för mig är att att promenera, och tyvårr, min lilla etta gör det inte lätt att vandra fram o tillbaka så det blir till att vandra utomhus...  

Det blir till att vandra ute och det gör mig nog tillen skum granne bara det *skrattar* ...  eller så är det att bli stupfull (men det är inte alltid en möjlighet tyvärr, hur gärna man än skulle vilja...) Nåja... jag kan säkert skrämma livet ur nån inbrottstjuv-wannabe... att råka på denna trollkärring med RLS mitt i natten... och gång-stavar.... HAHAHAHA.... det kan vara riskfyllt..

Så med detta sagt...  må benen era aldrig ge er problem gott folk...


Cobacabana


Gudinna - ge mig åtminstone en natt, dag, någon tid på dygnet då jag kan åtminstone kan få sova minst fyra timmar i sträck!!

Bara så att jag kan få ro.... att få SOVA!!!

Att sova åtta timmar totalt på tre dygn varje vecka.... är - nja... inte riktigt vad jag räknar som god sömn... Men det är vardag numera för mig.

Hur jag får min dag att fungera när jag inte har något att göra....
Hahaha... ja.... Jag fraktaliserar!!! och gör bilder som Cobacabana här ovan visar.... Siffror som gör en fräsig bild....


Men jag skriver också... Jag jobbar just nu på en novell med titeln: Obsidian Corpses....  Kommer med största sannolikhet aldrig bli en bok... men jag kan skriva av mig skit... 

Förmodligen inom loppet av tre till fyra månader.. någonstans här så kommer jag besöka en läkare som säger - "HEY - din vänsterarm är värdelös"  fast på ett finare vis...  för min vänsterarm är snart helt värdelös... jag klarar knappt av att vrida av korken på en vanlig dricksflaska längre...

Nåja... det där med sömnlöshet... smärta i vänster armbåge - ja det hör ihop.... men vad sjutton... jag kan fortfarande öppna ett mjölkpaket (HA - Tacka gudinnan för saxen alltså!!)

https://www.youtube.com/watch?v=UQS8h6fxdik&index=20&list=PL3oOSN6n6wG7ydttg9qUySKvVuL76w6Ak

Jag uttalar nu en förbannelse över alla våra styrande i regering och riksdag: Måtte ni leva ett år i min smärta!! Därefter ska ni uttala er om hur ni känner er!


Katten med smärta och myror i benen...
.. har sagt sitt...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar