måndag 3 december 2018

Det hände sig i en tid av....

Låter det bibliskt nog för er??? *skrattar*

Nåja... här kommer en lång hantirajarejans med ord..... som blir till meningar....

Det hände sig en gång i oktober att Kattvinge ville ge bort lite kattmat.... kattmat som hennes egen katt inte ville ha... så Kattvinge begav sig ut på en resa... hon gick länge... femtio meter minst!! Men till slut hittade hon en ägare till kattmaten som hennes egen katt inte ville ha.... så vid denna dörr knackade Kattvinge på...

Men ack... inget svar kom.... Men efter goda råd från en God Vis Kvinna - så fick Kattvinge svar på hur hon skulle gå tillväga för försöka ge sin kattmat till denna person...

Men sen kom den stora Bedrövelsen... Personen som Kattvinge försökt ge kattmat till... Hans Ande hade lämnat hans kropp.... och nu blev Kattvinge ledsen... Hon hade tyckt om denna man. Han hade varit lite kufisk och konstig, men han var ALLTID trevlig och Kattvinge tyckte om att prata med honom....

NU ÖVER TILL NÅNTING HELT ANNAT - men ändå ganska samma sak....

Jag vill så gärna vara en social människa - FAKTISKT!! - jag vill vara social - bara inte med barn.... eller föräldrar med småbarn... eller... helst inte med folk alls.... men JA - JAG VILL VARA SOCIAL!!

Och detta har min Arbetsförmedlings-Vän - låt oss kalla henne Fröken A - hon har förstått detta... så hon började under vårt möte idag ge små hänvisningar till att jag kan vara en (obetald, volontär) VÄN till gamla människor...

Jag tänkte - Visst... varför inte.. klart jag kan fika, sitta med äldre människor som inte kan ta ta sig ett steg utanför sin stuga/lägenhet... att jag kan komma till dem o bara vara.... KATTVINGE!!

********************

Låt oss koka ner det hela...

Kattvinge ska sitta o prata med gamlingar....

Ja... för er som känner Kattvinge ... aka Trollmia... aka... Maria L..... Ni vet... jag har ett mer än ett TON att dela med mig av till mina eventuellt framtida äldre vänner..

Jag kommer ha en besökssten för varje besök... och nej, den stenen kommer inte följa med mig hem igen...

-----------

De äldre kommer ge mig historier från HISTORIEN som ingen människa kommer att hitta i en bok, eller på internet... och tillbaka kommer de få höra historier om knullruffs (nej sånt språk kommer inte att hända... men idén kommer att finnas där)... Men jag tror nog att våra gamlingar har såpass humor så om jag skulle berätta historien så skulle de bara skratta....)


Nåja...vi får se... jag fick bollen tilldelad mig idag - hade inte ens funderat på den tidigare...så...
Hmmm

Katten med fundersamma vingar tar ett djupt andetag.... 
Och funderar lite till... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar