söndag 9 december 2018

Tänka sig - jag tror....

... att min gammelfarmor Kornelias sångtalang faktiskt gått i arv... den hoppade över farmor, min pappa, min bror... och landade pladask hos min brorsdotter - hos min älskade apunge :D

Hon är jätteduktig på att sjunga.. Och jag fick reda på igår (lörd 8:e december) att hon ska stå och sjunga SOLO för sin skola!! 

Faster säger bara WOW!!! och är så impad!! Och igår i bilen till och från julbordet som hennes far (det vill säga min käraste lillebror bjöd hela sin familj på) - så hörde jag henne sjunga - och hon har om hon vill en karriär inom sångens värld!!

Ja - jag är partisk - jag vet - men hon är duktig!
Jag lovar och svär vid alla tummar och klor jag äger och har...

Det roligaste var dock när en av julmelodierna dök upp: "Last Christmas" med Wham, så var min brorsdotter helt övertygad om att en av rösterna tillhörde en tjej/kvinna... och när hon fick syn på ett par bilder på Wham så trodde hon att George Michael var en tjej....  Nåja, vi kunde sjunga med båda två i den låten för tydligen så ingick denna melodi i hennes skolas sång-utbud... lite kul faktiskt... en gammal 80-tals-melodi går igen på 2010-talet :D


Och inga människor blev skadade under lördagen den 8:e december i Nora när jag befann mig ute på julmarknaden heller. Kanske det var för att min brorsdotter höll ett rejält tag om min hand och såg till att jag inte begick några dumheter eller försvann i en villervalla av MÄNNISKOR!! Gudinnan välsigne hennes lilla hand säger jag bara. Det fanns risk vid flera tillfällen då jag bara ville springa i från allting med händerna vilt viftande omkring mig o skrika mig hes i ren panik.

Men jakten på brända mandlar var viktigare...  Vi kom dock fram till ett par väldigt viktiga saker: Inga ombyggnader i förråd för att inneha hästar skulle krävas av hennes pappa, (det vill säga - hon hade gett upp tanken på att rida och ha häst inom loppet av nån vecka eller så)... hon ville heller inte bli smed, för att kunna smida egna hästskor till den eventuella egna hästen... Min lillebror är nog glad för det!!

Så vad är min brorsdotters framtidsplaner...?? Hon är ung och hon kan bli vad hon än helst önskar just nu... och som sagt, det kan ändra sig från vecka till vecka.

Hon blir elva om ca en vecka... så.... men hon är väldigt duktig på Judo!! och det har hon tränat i några års tid... hon kan nog fälla sin rejält stadiga (läs stora feta faster) utan problem...   Och jag hoppas att hon fortsätter med det. Att kunna judo/självförsvar är faktiskt en bra grej tror jag.


Men jag tror jag vet en födelsedagspresent och julklapp detta år.

För erkänn gott folk - det är svårt numera att hitta presenter till dagens ungar.... Men hon gav mig ett par tips på saker hon gillade när hon själv sökte efter julklapp till sin lillebror (halvbror)....

****
Nu ska jag snart släppa ut min katt... när hon väl vaknar... för Kattvinge kommer nog vara vaken en eller två timmar till... Så då får min lilla Snorfröken alias Miss Fanny Fine ta sig en promenad ute - komma in och "skälla" ut matte om att det är blött, vått och kallt ute...  Tur att hennes katt-mormor (det vill säga min mamma) - köpt henne tonfisk så att jag kan muta henne lite grand!!
Min mamma säger att hon inte är förtjust i katter... men jag tror att hon innerst inne.... hon är en Crazy Cat Lady!!

Katten med varma och belåtna vingar ler glatt mot världen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar