måndag 31 december 2018

Stolt över min kissemiss...

Det smäller och har sig denna dag då det är Nyårsafton 2018. Det gör mig ingenting. Det ska skjutas lite raketer som nöje.

Min älskade Miss Fanny är ganska ok med det hela också. Men när det blir för höga smällar, så smyger man sig upp i mammas knä och då är man säker. Men jag är en av de där övertygade som tror att om husse/matte är lugna och inte själva är skotträdda - så överförs lugnet till djuren också.

Men så fort det tystnade så hoppade Miss Fanny ner från mitt knä och upp i fönstret för att spana. Man måste ju hålla koll även efter smällarna!!

Nu ligger hon ihoprullad i min stol...

Det är en stund till innan tolvslaget och det lär nog puttra till o från fram till dess...
Men så länge mamma är lugn och inte bryr sig värst... då kommer inte Miss Fanny bry sig värst mycket heller :)
GOTT NYTT ÅR
Önskar
Katten med nyårsvingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar