torsdag 3 januari 2019

Problemet med att vara social = Ryggskott

Jag älskar mina medmänniskor - absolut - skulle kunna gå i döden för dem om så vore tvunget... men människor i övrigt- YUCK - yuck!!

Det enda jag fått reda på genom såna därna pyskologer är att jag är KRONISKT DEPRESSIV - det vill säga - jag är en deppig jävel hela tiden - men folket som känner mig vet ju att är ju inte är sant.. även om jag är deppig så försöker jag alltid ta mig uppåt... sen jag fick "stämpeln" kroniskt depressiv för några år sedan - så kan ni ju alltid förhöra er med mina arbetskamrater men även mina chefer - hur uppfattar ni mig?? Är jag deppig??

Tro mig - allesammans skulle nog gå ed på att jag är ALLT annat än deppig...

Men visst jag är deppig då o då... Jag vet att om jag blir sittandes hemma och endast har kontakt med min familj och kassörskorna/kassören på affären, och förstås min kissekatt - ja då blir jag också ANTI-människa...

Men jag försöker då och då bryta mig ur detta... jag tar BUSSEN in till stan, går på affären alldeles själv, för sjutton gubbar - jag går till o med in i kyrkan (nä - jag är inte kristen, men jag älskar min Nora Kyrka)....  allt detta är stora steg i mina små skor.... speciellt när jag inte har något att göra = arbetslös...

Jag är så glad för min vän JK att han snabbt fick en ny plats att vara på...  Han är så värd det ska ni veta...  Ja, ni känner ju inte till honom (om ni inte tillhör min närmast sfär), men låt mig säga som så här... för två år sedan så hörde jag honom sjunga.... det ni....  släng er i väggen IDOL - Jag säger bara det!!

__________________

Jag har ju fått rådet från min SIUS att försöka vara mera social även om så på det ideella planet...  Jag har försökt... jag har lagt julkort till folk....och faktiskt fått svar tillbaka från min käraste granne som har samma namn som min katt!!

-  Och även denna dag, torsdag 3/1 2019, så har jag klivit utanför min skydds-zon... En man som är en av samhällets olyckskorpar (kan man kalla honom för det?? Nåja, jag gör det)... han är en i princip vad vi alla kallar för A-lagare.. Men han är en god vän och han gav mig en bamsekram för han hade inte sett mig på flera veckor. Han hade varit orolig för mig (ohhh mitt hjärta blöder)....
*
Nåja hur som helst....
--------

Now over to something completely different....

______________

Jag tog mig an att städa lite i mitt område då min hyresvärd vägrar att ställa upp en större soptunna (eller flera mindre soptunnor) till min gata....  såg att det låg en hel massa skit i grannens staket.. så - jag gjorde det jag alltid gör när jag är snäll (JA DET HÄNDER FAKTISKT!!) - jag plockade reda på skiten... fyllde en ica-plastkasse...

Nu sitter jag dock med ryggskott - det är vad man får för att man är miljömedveten...  Krångla sig in bland buskar i icke-ergonomiska situationer = ryggskott....

***********

Bara för det så ska jag tina upp fläskkött och göra mig en fläskgryta a la Trollkärring med  mycket chili...  det botar säkert ryggen också!!

!!!!!!!!!!!!

Katten med skadade vingar men hankar sig fram ändå!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar