torsdag 20 juni 2019

Down the memory lane...

Denna natt som varit kvalmig och för varm för trollmor... har gett en del goa minnen... med lite tårar och massor av skratt.

Vi kan börja med Billy Idol - jag fick en skiva med honom av granntösen som var min bästa vän. En LP-skiva som hon köpt i England.... sen så spenderade jag två-tre veckor (tror jag det var), som sommarbarn hos Marianne (hon hade kenneln där min mor o far köpt sina hundar ifrån)... och hon prenumererade på Mr. Music - hon hade massor av kassett-band, och så fanns denna låt med:

To be a Lover:
https://www.youtube.com/watch?v=_L9epO3tJT4&list=PL3oOSN6n6wG7uso-LV7vaSDlOW5fQx92s&index=28

När jag stod o väntade på bussen till Lindesberg, så spelade jag den här låten om o om igen på min lilla kassettbandspelare med hörlurar - och jösses vad jag sjöng för hela Fingerboda!

--------

Nu kommer lite kort på trollmor från hennes unga år....  Text finns under bilderna...

Här sitter jag i knät på min älskade farmor. Hon lärde mig att spela poker, tro det eller ej. Vi spelade om allt från femöringar till tändstickor/tandpetare.

Här sitter jag och skrattar i knät på mormor. Tyvärr så gick min älskade mormor bort alldeles för tidigt och jag lärde inte känna henne så väl.

Det där med blommor började i tidig ålder. Här är jag ute och plockar blommor med min ömma moder.

Att få julklappar är alltid roligt - oavsett hur gammal man än är!! Kolla vilket långt hår jag har här!!

Lilla Midsommar-flickan....

Här busar jag med mammas o pappas allra första hund, Tuffis... kolla in de röda Peter-Pan-skorna!!!

Ståtliga Tuffis, vår familjs första hund. Han var egentligen min hund... Coolaste gubben i området. Han kunde ta sina egna små promenader (utan människor), mötte han andra hundar så stoppade han huvudet i närmaste buskar och grymtade "Jag ser inte dig så ser du inte mig...." var hans filosofi!

Tuffis är avundsjuk på när hans lill-matte gosar med baby-Ture...  Bouvier des Flandres när de är bäbisar är små ulliga tunnor med ben!!

Jag undrar vad som visas på TV:n.... måste vara något väldigt spännande - kanske det är The Goonies, Dödskallegänget.

Tänka sig att man varit så liten o nätt en gång i tiden att man kunde få på sig ett par jeans!! - nåja, här sitter trollmor i förtältet till husvagnen och läser något (böcker ett måste - alltid)... och knaprar i sig norsk mjölkchoklad!!

----------------------------------------------------

Nu följer några bilder på djur som inte längre finns med hos längre... förutom hos mig... de kommer på besök ibland. Den 31:a oktober så bjuder jag in dem alla tillsammans med alla andra i min familj/vän-krets som vandrat vidare - och .... wow - 1 rum o kök på 38 kvm är trångt då!!!
Busan - hon blev nästan 18 år gammal. Hon var både min o hennes husses katt.
Men annars var hon folkskygg - ända gången hon inte var det var när hon fick kattungar, då tolererade hon andra människor i sin närhet.

Pruttkungen Leopold!
När han kom till mig så fick han vara inne ett par månader och jösses att den här gubben kunde prutta. "I make my statement with GAS!!" 
Han älskade alla människor. 


______________________________________

Och till sist - ännu ett "djur"!!
Liggande Elefanten
Vår utsikt när vi ligger med husvagnen i Norge.
Den liggande Elefanten ligger på vänstersidan.. 




Nu ska jag gråta några varma tårar....

Katten med vingar mår bra trots tårar... men de är varma och goda tårar över underbara minnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar