fredag 28 juni 2019

Kattvinge med tangentbordet...


En vacker dag i min barndom upptäckte jag det fantastiska med att ha fantasi.  Min ömma moder trodde vid tillfällen att jag hade hela gatans ungar inne på mitt rum och vi lekte runt.... när mor kollade in så såg hon att jag var själv...

-          Jag satt framför en spegel och berättade sagor för mig själv. Jag hade röst för varje individ i sagorna.
Under högstadiet fortsatte mina fantasier och jag skrev guldstjärna-i-kanten-historier på svenskan.


Runt 20-års åldern till det att jag var trettiofem så skrev jag allt från noveller till så kallade fanfictions –  jag har nog totalt skrivit över 500 stycken av dem – mestadels på engelska också!! (ok, min grammatik är nog en hel del att önska över)....


Jag älskar att skriva... sen om det kommer i vanligt text som så här eller i form av listor i t.ex. Excel – det gör mig inget. Jag har massor av handskrivna listor om gudar, om gudinnor, om stenar, om drömmar, om fröer, om rosor, om växter....


Om jag finge jobba med något förutom med att jobba med växter – ge mig något där jag kan knappa på ett tangentbord. Då vore jag lycklig.  Ja detta hamnar på min blogg, alltså kan mina framtida arbetsgivare se det – för jag antar att de googlar mitt namn (eller min email – vilket slutar med att de hamnar på min blogg också)....


Jag skäms inte för att jag har en fantasi utan dess like...
Jag skäms inte för att jag kan skriva.
Jag skäms inte för att kunna använda ett tangentbord och kunna skriva relativt fort. (Detta som ni nyss läst har jag skrivit under loppet av en kvart. Och då har jag bara skrivit från hjärtat och inget jag skrivit för hand innan...)


En vacker dag kommer jag att kunna använda mig av både tangentbord och mina gröna fingrar (IGEN) – jag har gjort det tidigare – men pga av regler och andra förstoppningar så kan jag inte göra det längre... men jag vill kunna göra det.
-          Så hur löser vi detta???

Nåja, ingen i dagens läge vet hur vi löser detta... jag får återkomma om saken... 

Katten med vingar drar en vingspets ur rumpen och skriver lite mera.... 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar