torsdag 15 oktober 2020

Märklig formulering...

 Ja, ni vet om att jag läser så kallad hatmedia, alternativmedia.... för mig är det bara medel att ta till mig mera information än de vanliga kanalerna som SVT, SR, Aftonbladet, Expressen ock så vidare... 


Jag säger inte att dessa alternativmedia har rätt alla gånger, men de är duktiga på hänvisa till källor... 


Och ibland påpekar de på väldigt udda brottsformuleringar... 


Artikeln i fråga: SAMNYTT  - Ok, formuleringen är kanske inte den bästa... men det handlar alltså om två homosexuella män som blivit misshandlade... Och de som blivit dömda nu blev dömda till samhällstjänst. För att ge tryck till det hela - här har ni domen också: LÄNK 


Jag gjorde ett urklipp från artikeln som i sin tur är ett urklipp från domen - och jag tycker ni ska läsa den ett par gånger innan ni går vidare och läser: 





Alltså - 100 timmars samhällstjänst (vad det nu kan vara, ogräsrensning, skräpplockning), 2,5 veckas arbete är lika med 3 månaders fängelse... 


Tänk på det när du går till jobbet i morgon bitti... 


Sånt här får ni inte läsa på SVT (eller ens deras lokala stationer), men när straff blir mer "jobbigt" än jobb... de får samhällstjänst som anses mer "hemskt" än tid i fängelset - 



Ärligt talat gott folk - jag är mållös... JAG ÄR MÅLLÖS!!  


Nä, inte riktigt... men jag försöker hålla emot och inte slänga dysfunktionella amöbor runt omkring mig!!




Katten med förvirrat kryckade vingar säger hej o gonatt... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar