onsdag 30 september 2020

Lagom hysterisk sista dag i en månad....

 Ärligt talat så började det redan i förra veckan... Jag skulle hjälpa en vän med ett inköp... det som skulle köpas in var slut på lager och skulle åter finnas i lager på lördagen 26:e september. Och de på köpesajten var ärliga för på lördagen gick varan att köpa... så det gjorde jag. 

Jag fick alla de vanliga meddelanden via mailen som jag är van med. Men på måndagen fick jag ett SMS på mobilen från PostNord - det här företaget jag handlade ifrån har aldrig skickat varor till mig via PostNord så det gjorde mig mycket misstänksam - speciellt när SMS:et innehöll en länk som man ska klicka på...  NOPE tänkte jag... Men jag väntade tills på tisdagen och jag hade inte fått nått leveranskvitto med spårningsnummer på leveransen.... då ringde jag kundtjänst och fick reda på att det där PostNord var en FEJK-grej.... så det gick i soptunnan... 


Senare så kom leveransmailet med spårningsnummer... Och paketet skulle komma IDAG - trots att killen på kundservice sa torsdag/fredag... nåja...  allt löste sig... Men min stressnivå var nog över tillåten nivå... speciellt mitt blodtryck!! 


Sen skulle jag in på ICA och handla - och där håller de på att möblerar om att man inte ens hittar godiset snart (!!!) Det tog mig faktiskt en minut att inse att jag stirrar in i typ chokladkakor istället för brödförpackningar...!!! 


Och nu säger jag rätt ut - Ja Rolf - din lilla tjocka grannfru har hittat en ny mottagare till trattkantareller... så du behöver inte oroa dig att svampen går åt pipsvängen...  Trollmor fixar det... Trattisar ska fördelas på vår grannskap. OK?



En urgammal bild - men den får duga som representation.




Jösses, och när jag satt o letade efter svampbild bland mina tusentals foton.... så såg jag massor av bilder av min förre Kung.... Leo.... 

My name is Cat.... Leo Cat!!!

OK - det var en parantes - han bara dök upp och ville vara med... tur att min Madonna och Drottning är ute så hon inte ser när jag lovprisar en annan katt.... 




Nädå - hon känner till både Busan och Leo då de kommer på besök med jämna mellanrum. Det kan vara trångt i trollmors lilla etta ibland med alla djur som kommer och hälsar på över regnbågs-bron. 

Ja, ja, jag vet - det är förmodligen rent önsketänkande att det är så - men det skiter jag å det heligaste i... det får mig att må bättre alltså så kör jag på det receptet... även om ingen doktor skrivit ut det.

Jag har dippat å det grövsta de senaste två veckorna... Kanske det är vädret, kanske det är att jag återigen fick mensen igen efter typ två månader... japp - jag är officiellt en klimakteriekossa numera...  när det där månataliga väl behagar dyka upp så lider jag av massiva huvudvärker och extremt ömma bröst... varför kan det bara inte ta slut bara så där - CHOP - så är det slut??!! 

Jag är så trött på det nu att - ja, låt mig bara slippa det... ok!!??


2015års kreation... 


-----------

Ja förstås - detta med APP-i-fiering av sidor!! DeviantArt har gjort det, Facebook har gjort det... och nu har även SMHI gjort det... Det ska passa i mobiler och paddar.... inte datorer längre... det är inte roligt alltså... Om jag kunde så skulle jag köra upp ett virtuellt finger i vilken USB-port där solen inte ens skiner - och det hårt...!!! Gissa vad jag skulle roa mig med??




GODA NYHETER - vi måste ju ha litt sånt också eller hur... 

Ja, jag finns fortfarande kvar i systemet... Enligt min SIUS så ska jag fortsätta köra min standardgrej så jag fortsätter med det tills det kommer nåt annat som säger annat... 


------------------------------------------------------------------------------




Katten med lite knöliga vingar vet inte riktigt hur hon ska bete sig längre... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar