måndag 14 september 2020

Å du hemska måndag!!!

Helvetiska Måndag


Jag vet inte ens vad jag ska börja... förutom att när klockan var kvart över sex på morgonen så kom det ett MEHHHHH (inte ett mjukt lite mjauuuu) utan ett MEHHHHH  - i  mitt öra... 


** Min Härskarinna - det vill säga min katt-fröken hade nåt som hon ville säga... - i detta läge - JAG MÅSTE GÅ PÄ DASS - Gissa vad jag gjorde??? Jo, jag klev upp och släppte ut min Härskarinna... 



---


Därefter fixade jag kaffe... 

Sen visste jag att jag måste ringa min SIUS då hon lyckats vid det enda tillfälle under fyra månader ringa när min telefon ligger begravd i min ryggsäck som är instoppad i en garderob - så jag satt nästan på raketfärdiga fyrverkerier vid 08:00 för att ringa henne... 


Min mage var redan i kaos sen i fredagsnatt... så att sitta på spänn med 1 liter kaffe i kistan - nemas problemas alltså... 


Hon förvarnade mig för ett brev som skulle komma och hon vill att jag skriver under ett papper och skickar tillbaka helst samma dag som jag får brevet...  Njaaa, kanske inte så nitiskt men bara nästan... 

Annars... brev i Gyttorp kommer runt 14,30/15,30 - den lokala postlådan töms vid... är det elva eller vid 13,00 - hur som helst... jag hade inte kunnat skicka hennes brev tillbaka samma dag som jag fick hennes brev för jag fick brevet runt 14,30.... 

Så det blir i morgon... 

Och nu över till nånting helt annat... 

______________________________________________


GRÄVNINGAR!!

Hur i Helsefyr lyckas man gräva sönder en kabel som lades bara typ 6-7 år sen??  Finns det inte Ritningar hur man har grävt och lagt ner saker i marken tidigare??? 


Det roliga var att jag frågade i förra veckan om det skulle påverka mig på nåt vis (själva grävningarna i sig - Och då var det ändå efter vattenskadan hos en granne - NÄÄÄÄdå så var det inte... ) 

Men nu har det gjort det - för nu har de grävt sönder en fiberkabel (som jag inte använder, har aldrig använt nånsin)....  och då måste de kanske, de vet inte (de där ute i fält alltså)... om de måste in hos mig... Jag använder det inte - jag vill inte ha in okänt folk i min lägenhet !!!! 



FÖRSTÅ - JAG VILL INTE HA IN FOLK HOS MIG!!


Jag ska öppna dörren på glänt och hosta rätt ut!! 



Det är inte mitt fel att de inte kan hålla reda på sina jävla kablar åt höger o vänster...  När jag inte är drabbad - då behöver ni inte bekymra er...  Är jag drabbad - Då lär ni höra!!


Jag undrar hur länge en PET* eller vandringsstav kan hålla dem från att komma in för att fixa nåt som man inte använder?? 











*PET = 130 cm armeringsjärn som är lite böjt i ena änden.... som man använder o "jokkar" med i bergssprickor för att få fram kristallmaterial.. 








'''''

I have wings and an PET - Wanna play?? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar