onsdag 7 april 2021

Äntligen!!

 Äntligen finns det något jag kan lägga min energi och kärlek till (förutom min familj och mitt lilla håriga barn - det vill säga min katt för er som inte fattar... )


Äntligen så har jag något jag kan rikta massor av uppmärksamhet på som inte är sprutdöd och bedrövelse vid namn ko-skit... jag menar Covid-19..... utan snarare kärlek till lavafontäner på Island.  (Jag har skrivit så mycket om den skiten, alltså covid. att jag inte ens vill hosta upp dess slem längre när jag rökhostar!!)


Om jag kunde uttala namnet på denna youtube-kanal så skulle jag göra det... men jag låter mig gå tillbaka till kopiera och klistra in... Viðburðastofa Vestfjarða (försök säga det utan att bryta av dig tungan!!) 


Nåja, den har två LIVE-feed-kameror på både "Bob" (den första vulkan-fontänen) och "Flo" (den andra vulkanfontänen).... 



Men för mer info så kan man gå in på: 


Rúv - vilket är ungefär som SVT & SR - isländska nyheter... även om google-translate inte är 100% bra -det funkar om man har ett vett som följer med språket... ehh, eller tvärt om... 


Sen har vi: MBL - återigen... låt google translate göra jobbet för er - även om ibland översättningen ser lite galen ut... så jag tror att ni kan få fatt på vad de menar... 


Bob & Flo - är mitt nya älsklingspar i etern... !!


Katten med Lava-vingar väntar på små söta barn.... 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar