torsdag 7 mars 2024

Arbetsförmedlingen kan ta sig i arslet och få orgasm!!

 När de ger sig på människor som inte gör som de säger och som AF sen kan bestraffa!!


Jag har haft goda kontakter med folk på AF och de ska på inget sätt anklagas för det jag nu vräker ur mig, de har inget med saken att göra - utan detta handlar om själva enheten själv, Arbetsförmedlingen. 


Om jag skulle uttala vad jag vill ska hända med denna myndighet så skulle SÄPO knacka på dörren igår... men nu gör jag inte det - men jag tänker ta min YTTRANDFRIHET och tala om för allt och alla vad jag tycker om deras behandling av folk. 


Jag fick varning i höstas om att jag inte nått upp till deras, numera uppdaterade, grejer... och efter en del hanteringar (där språksvårigheter spelade in), så skulle jag söka två jobb i månaden för att fortsätta att få bidrag från F-kassan. 


Ok... när jag väl fått det klart för mig så gjorde jag det. 


Vad ingen knallkork på AF talade om för mig var - du får inte söka samma jobb två månader i rad!! 


Så nu kommer de stänga av mig en månad för att jag sökt samma jobb två månader i rad!! 


Jag har färgstarka åsikter här - och jag har varit i kontakt med AF efter deras utfall, om det kommer att hjälpa är jag tveksam till. Med tanke på deras startsträcka i allting är jag tveksam. Jag fick knappt 10 dagar på mig att reagera... 


Vid tidigare kontakt så skulle de hjälpa mig för att få vårdkontakt p.g.a. min rygg - nu fick jag reda på att p.g.a. jag inte springer hos vården minst vartannat år - så har jag blivit bortpolleterad!! 

FÖR I HELASTE HADES!!?? 


För att jag inte söker hjälp för minsta lilla så är jag inte värd att kolla upp? Är det så jag ska ta det? 


Jag har ÅSIKTER här!! Jag skulle vilja påstå motsatsen - att nån som verkligen vill ha hjälp som INTE är en stammis hos vården - borde vara värd att kolla upp. 



Katten med vingar har vass tunga, var glad att jag inte är Gene Simmons!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar