torsdag 20 december 2012

December med allt vad det är..

Hejsan gott folk, det är en månad sedan jag skrev... men det har inte funnits så mycket att skriva om...  Jag har lagrat upp lite grand istället.

Vintern har kommit till oss - IGEN - även om man får tro medierna så är det en chock varje år att det kommer is och snö i den här delen av världen. Men det är vinter så som vinter ska vara om ni frågar mig. Jag tycker om vintern när det är snö och lite lagom kallt, ja ni vet... runt -5 till -10 grader och minst 3 decimeter med snö.



Det som har varit tråkigt är att jag råkat ut för vinter-flunsan. Feber, hosta, nysningar och en snorproduktion som får mig att tro att utomjordingar flyttat in i min näsa och bara skapar snor på rent djävulskap. Nåja, efter nästan två veckor så känner jag mig iallafall mycket piggare nu. Förhoppningsvis så kan jag prata med min lilla apunge på julafton utan att hon skrattar åt mig och säger att jag pratar med en kråkröst.

Jag fick arvodet idag för mina föreläsningar som jag beskrev i mitt förra inlägg. Och det verkar vara ganska bra betalt - måste nog överväga att intala mig själv att det inte är så farligt. För 300:-/tim, då kan jag uthärda att jag blir kroniskt röd om öronen... *skrattar* Så 840:- för fyra timmar (efter skatt), det var en uppfriskande överraskning. Jag hade räknat med kanske 300-400 kronor på sin höjd.

Så för dom pengarna har jag gett mig själv en egen julklapp. Jag har köpt mig en extern hårddisk på 640gig. Vilket är typ massor gånger mer än vad min gamla ångmaskin har (110gig), så nu kan jag fixa o dona till lite i min gamla trotjänare.

Och jag har även börjat köpa saker till min käraste lilla apunge - hon fyller fem år på lördag 22:a december, och så är det ju julafton... Hoppas hon tycker om det jag fixar till åt henne :)


Nu väntas juletider med familjen och det kommer att bli underbart. Att vara med mor, far, lillebror och lilltösan, det kommer att kännas gott i själen.

Och förstås - jag önskar Er alla, mina vänner, bekanta, och eventuella "smygare" här på bloggen -

EN RIKTIGT GOD JUL!!


Många kramar från
Trollekissen med gammeldags vingar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar