fredag 4 januari 2013

Nu är det 2013 sägs det...

Jag hoppas att ni alla har överlevt "domedagen", jul och nyår. Jag har överlevt en sjuhelsikes influensa med halsfluss. Jag är inte fullt frisk ännu, men det är ju definitivt bättre än för två veckor sedan, för då var jag en ömklig liten varelse som helst av allt velat krypa upp i mammas knä och bli ompysslad.

Och som ni förstår så var högtiderna väldigt lugna och sansade. Knaprade penicillintabletter och fick se min lilla apunge till brorsdotter gå igenom ett BERG av julklappar. Hennes skratt och leende var nog det som egentligen botade min halsfluss, inte tabletterna.. *skrattar*

Själv fick jag en jättefin tröja och en sjal/halvponcho och de är helt underbart sköna.

Själva nyårafton så var jag själv med min lilla Prussiluska. Jag hade köpt en flaska vitt vin, lite goda ostar, kex, godis. Så när Jan Malmsjö reciterade Ring, klocka Ring... så stod jag med Busan i famnen och ett glas vitt vin och skålade. Gick sedan ut i 5-10 minuter för att titta lite på raketer. Men då det regnade så var det inte så roligt. Sen var det sängen som gällde.

Började jobba igen på onsdagen, och då har jag varit borta i tre veckor från jobbet på grund av denna förbenade influensa. Det började med lite julgransplundring av granen i Roserian. Sen var det att kolla upp vilka fröer som eventuellt ska beställas för 2013 års uppdrivning.

Torsdag och Fredag har varit allas vår favorit... Inventering av produkterna i Roserian. Men det känns faktiskt som om vi har det mer under kontroll i år än vad vi har haft tidigare. Riktiga listor kan man aldrig gå fel med tror jag. Det blir fortsättning några dagar till nästa vecka, men vi har nog fixat åtminstone 1/3 nu.




Jag vill gärna dela med er av något som fick mig att tappa hakan idag.

För någon vecka sedan så fick jag en förfrågan från en kvinna på DeviantArt. Hon ville använda en av mina fraktaler att göra ett broderimönster av. Jag tyckte det lät spännande så jag gav tummen upp för det. Så här kan ni kolla in utvecklingen av det: Broderi-Fraktal. Visst ser det helt fantastiskt ut?? Jag kan knappt bärga mig att se det färdiga resultatet.





 Och tack vare Lady Ull så kan jag nu sysselsätta mina fingrar i helgen. Hon stickar massor av fantastiska saker, så jag frågade om hon får en del restgarner över, och svaret kom i form av en plastkasse smockfull av garner. Så nu kan jag virka mig en ny väska igen.. *glad*



Så ligger det till med Trollkärringen som har whiskyhesa vingar... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar