tisdag 19 mars 2013

På föreläsning med... Lars Krantz!

Ett antal dagar lite senare... Men så går historien i alla fall.

Torsdagen den 14 mars så tog jag och fru chef till bilen igen och for iväg på kurs.. eller i detta fall - en rejäl och helt underbar föreläsning. Och vem var det som föreläste - Jo, det var en man som heter Lars Krantz.

Ärligt talat - jag har svårt för föreläsningar. För att koncentrera mig så sitter jag oftast och kluddar på blocket framför mig, det är min grej för att ens få in något i huvudet - det kan skapas konst på dessa block minsann... allt från blommor o blader till ögon och magiska flammor....

Men, nu ska Lars ta till sig som en riktig kålsupare, han lyckades hålla mig från att kludda på pappret hela tiden - och tro mig - det har INGEN gjort tidigare.

Men det är klart - en man som Lars - han har lyckats skapa Ockelbo's blickpunkt numera... Wij Trädgårdar. - han började med zipp zero nada... och typ tio år senare så finns denna fantastiska besöksträdgård...

Inte nog med att han har gjort denna fantastiska trädgård... han har en röst när han berättar.. som gör att man bara sitter och lyssnar.... Hur många föreläsare kan berätta om att de har alla ansikten riktade mot sig??

Ja, som ni förstår... denna trollunge med rufsiga vingar är imponerad...

Nu hoppas jag på att min käraste fru chef verkligen håller fast vid vissa saker - och att vi får in massor av pengar under våren, sommaren och sensommaren - för då får vi förhoppnings åka på en studieresa till Wij trädgård och få en guidad visning där.


Och jag tror att min älskade grabbar på jobbet lär nog få både en och femton idéer efter en sådan studieresa *ser min kära fru chef baxna när de sätter igång o planerar*  Nåja, Lady A - de vet nog att hålla igen och fixa med material som redan finns :)

Var hände denna fantastiska föreläsning?

Jo på ett ställe som heter Färna Herrgård o Spa.

Och förstås - man tog ju kort!! Ni får ursäkta om bildkvalitén inte är på topp - men jag håller precis på att lära mig min nya kamera... Ok!


















*****************

Sen för att göra en hundrasjuttioelfte gradens omvändning...

Lady Ali gav mig en idé igår... (tro mig det är nästan så att jag vill ge henne en Benny Hill-klapp på huvudet för det har fått mig att vrida upp och ner och hit o dit... )....  Men det har fått mig att faktiskt flytta min skrivare och plugga in den i min nya lilla krumelur till dator... - Och TJOHOOO!! de funkar ihop - tack alla tekniska gudar alltså!!

Nu måste jag bara vänta på nästa löning - så ska jag köpa mig mer bläck o papper!!

Men vad kan man vänta sig?

Vykort med Trollkärringens bevingade ord förstås!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar