fredag 1 mars 2013

Mars i antågande...

Denna vecka har varit en fantastisk vårvecka även om det bara varit den sista veckan i februari. Luktärtor spirar på jobbet men även här hemma i mitt fönster. Och solrosor... det knoppar upp små groddar varje dag nu. Det känns helt fantastiskt att se, det gör min själ gott.

Nästa torsdag, 7 mars, så ska jag och min fru Chef åka till Malmköping för att gå en fortsättningskurs om kryddor och örter. Det är något som legat mig varmt om hjärtat sen jag gick på Kvinnersta ska jag erkänna. Att läsa om örternas användning genom historien, sagor och legender om dem. Det är hur kul som helst!!

Denna fredag, 1:a mars ska jag göra en utflykt till den lokala restaurangen och frossa i räkor hade jag tänkt mig. Man får väl unna sig ibland eller hur?

Och jag har nu beställt mig en ny digitalkamera, min gamla (som exxet lämnade åt mig), den funkar inte ihop med min nya dator, vilket är lite synd, den är ju fullt fungerande även om den har 13 år på nacken eller så...  Nåja, tack vare ett tips från en vän så har jag nu beställt mig en kamera för de hiskeliga 279 kronorna. Vem vet kanske jag får leva på nudlar i slutet på månaden?

Nej, så illa ska det nog inte vara...  men jag är glad att min vän tipsade mig om en sån billig liten meckapär. Även om jag inte fotar så ofta så händer det ju faktiskt att jag gör det.

När jag häromdagen berättade på facebook att det började spira så frågade en vän om inte min Prussiluska försökte äta upp dem.. eller åtminstone gnaga lite på toppen på dem... så svarade jag: I år kommer hon inte åt dem..

Men så här såg det ut förra året i min lilla sålåda...


Som ni förstår hade jag och Busan långa diskussioner om detta. De klarade sig faktiskt så vem vet - kanske denna lilla bevingade katt kan prata kattspråk??

Nåja, nu ska jag plocka fram trollkärringen i mig och göra mig vacker inför kvällen, vilket innebär att jag ska rota runt i stugan efter den där förbaskade ormen jag ska ha till håret... (den ligger väl förstås i ide som alla andra ormjäklar...)


Ha det nu underbart mina goda vänner... Det har minsann den här bevingade lilla trollkärring ha... vem vet... jag kanske kan försöka mig på o flirta lite med någon av lokalbefolkningen här i Gyttorp?

See ya later alligators!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar