torsdag 2 oktober 2014

Dagen innan resan...

Nu är det dagen innan resan till Österlen - ja, resan jag berättade om i förra inlägget...

Jag vet att jag förstorar upp det till tio gånger vad det egentligen är. Men för mig är det TIO gånger än vad det är i verkliga livet pga av mitt psykiska tillstånd.

Många förstår det inte - men många förstår precis vad jag menar när jag säger - denna resa är något som är väldigt bortanför min vanliga inrutade vardag.

Jag har som vanligt en resa om året inbokat... och det är när jag åker med min familj, ner till släkten på västkusten, ett ställe jag är väldigt bekant med - det funkar bra..

Men denna resa är till ett ställe jag aldrig satt foten på... och med min käraste fru chef - men ändock...  Jag är så uppe i varv att om jag haft en mora-klocka i närheten hade den skruvat sig runt och gått sönder.

Mitt logiska sinne säger att du behöver inte oroa dig, det finns inget att oroa sig för..

Men den känslomässiga sidan som är van med sina små rutiner... den är helt ur lag... till o börja med, åka med fel buss en vardag!!

Jag får vara glad om jag har håret i behåll när jag väl kommer hem :)



Phu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar