onsdag 29 oktober 2014

Kommunikation med Nora Kommun om ReseCentrum!

Nu har jag tröttnat... jag är rent o slätt förbannad... och tro mig, det ska mycket till innan trollmor tänder på alla cylindrar... men idag fick jag reda på en sak som gäller ReseCentrum i Nora..

Det lär dröja flera månader innan vi kan få något som ens liknar en väntsal där nere.. så vi lär få vänta i isande kyla och snö återigen...

Och när jag fick reda på detta... jag kunde inte låta bli så jag skickade iväg ett mail till Jan Norlund som är kommunchef.


Och här kan ni läsa mitt brev till honom.
---------


Hej Jan

Jag har idag pratat med en person som säger sig ha insyn i Noras politik - och han säger att detta med rese-centrum ligger på is.. och att vi inte kan vänta oss något som helst slags skydd på flera månader, kanske så långt fram som till nästa höst... 

Är det meningen att vi som resenärer ska utstå ännu en vinter med isande vindar och kyla? Så hur länge måste vi vänta? Fem månader till?? 9 månader?? Eller kommer det bli en väntsal när den ack så efterlängtade Länspendeln drar igång? Jag tror det finns folk som gissar på att Länspendeln kommer igång om tidigast 10 år!! 

Något vindskydd måste ni sätta upp - för det här funkar inte.. vi Nora-bor är tålmodiga, men även vi har en gräns. Något måste göras.. Igår när det blåste så reste jag på tre bänkar som blåst omkull... och det ska mycket till för att bänkar att blåsa omkull.. 

Säkerligen så har du läst kommentarerna på NA.se om Nora kommuns senaste projekt.. Torget..  (länk: http://na.se/nyheter/nora/1.2694310-har-ar-forslaget-pa-hur-torget-i-nora-ska-se-ut?articleRenderMode=article_full_discussion) - där ser du vad många personer tycker att ni hellre ska lägga pengarna på... 

Jag börjar bli väldigt irriterad som du kanske märker - och jag tänker inte ge mig förrän jag ser något slags skydd nere vid rese-centrum. Jag tänker maila till alla möjliga tidningar, Aftonbladet och Expressen inkluderad.. Detta måste få höras av andra, för ni på Nora Kommun har ju tydligen opererat bort era öron och gjort inplantat som gör er döva för det vanliga folket.

Tack för ordet.
Maria....



-------

Tror ni att jag får svar??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar