fredag 21 november 2014

Tiggare vs Katt.... version två...

Nu är kärringen trött på dessa tiggare i Nora...


Så jag har mailat i väg ett brev till de styrande i Nora...


Jag undrar vad Nora Kommun tänkt göra för tiggarna som fäller krokben då och då för oss besökare till Konsum, Willys, ICA Supermarket... 

Jag kan inte vara den enda som klagar om detta... flera gånger då jag ska gå in på Willys så slänger de ut ett ben så att man snubblar och när man tittar på dem så flinar de och håller upp sin kopp... och säger "Hellooooo... mooooney?".... 

En vacker dag så kommer de göra att jag trillar på dem... och tro mig. jag väger 130 kg... det finns inte en tiggande människa som vill ha min tyngd på sig...  Men de har försökt fälla mig vid två tillfällen genom att slänga ut foten framför mig så att jag snubblar... 


Vem blir skyldig vem pengar om jag faller??? 


Tro mig det blir jag som är tvungen att betala dem för det är säkert mitt fel för att jag "föll på dem med vilje"....


Så.. nånstans måste någon göra något mot tiggarna... annars kommer jag själv sätta mig ner vid Willys med en kopp och tigga i kapp...  Och de slantarna jag råkar få ihop kommer att sponsra Ja, jag vet inte vad just nu... men jag kan tro att det finns en del utsatta i Nora som ni dragit in på... dessa kommer få slantarna.. 


Så... vill ni se en Nora-bo sitta och tigga?? 

Jag har mycket fritid - jag kan tigga hur mycket som helst... 


Med Vänliga hälsningar
Maria Lindström... </k>




Man kan alltid gå om kring och gnälla - men detta är skickat till kommunen...  nu väntas om jag får svar... eller om jag blir stigmatiserad som rasist, nazist, och gudinna vet vad... 

Fast med dagens styrande så är det väl den globala temperaturens fel... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar