tisdag 27 mars 2018

Drev, drev, drev... Hundras?

Låt mig fråga er gott folk....

När Ni röstade förra gången, 2014, lät ni er påverkas av vad Facebook, Youtube och Google berättade för er?? Eller gick Ni in på på diverse partiers hemsidor för att läsa mer ELLER röstade som ni alltid gjort de senaste trettio åren (det vill säga på samma parti som ni alltid har gjort?)

Expressen har ju kört med en grej där de anklagar Google, Youtube o Facebook för att ... en det ena o än det andra... Nu är de tydligen livrädda för att fejjan ska påverka valet i höst...

Om jag väljer Sverigedemokraterna eller Alternativ för Sverige - så har det inget med internet att göra - det har med hur våra styrande kört vårt land rätt ner i dyngstacken - och då räcker det med att gå in på valfri stor media-sida att läsa om skiten... Jag påverkas inte av varken Google eller Youtube (dit går jag när jag vill söka INFORMATION om t.ex. växter eller om gamla Egypten m.m.) - en gammal film från 30-talet om skallmätning lär inte få mig att rösta på (ja, ni vet... sossarna..).

Jag tycker det är oroande att Expressen tror att vi svenskar är såpass dumma att vi röstar efter vilka partier som är mest populära på Youtube!! Att vi västerlänningar blivit såpass dummifierade p.g.a. Google att vi sitter som gaggande o lallande zombies....


Nu kan jag visserligen bara svara för mig själv... men jag finner det väldigt förnedrande att Expressen med tillhörande blindtarmar (bihang alltså), inte tror att jag som medborgare i Landet Sverige kan ta reda på information utan är som en lallande idiot som blir påverkad av (och endast av) vad eventuellt SD och AfS skriver på Fejjan, plus att Google släpper igenom youtubies om vad Hitler sa för 70 år sedan (och som nu mera är släppt som dokumentärer)... Japp... för fyra år sedan så brydde sig ingen - idag så är vi alla zombies som måste göra vad youtubies säger...

"Yes Master...."


Ja men för i helaste Hades!! Det är ju löjligt!! Du som röstar och velar runt, du tar väl reda på olika partiers agendor, valmanifest osv... genom att läsa deras pamfletter m.m. eller hur? Inte sitter du väl på youtube och kollar på gamla dokumentärer om 1930-talet på youtube?? NÄ - trodde inte det va!!

Sen snackar de om att de ska förbjuda propaganda på facebook från Sverigedemokraterna, AfS m.m. - men propaganda från Sossarna, Moderaterna och de andra fem partierna går så bra så... vi ska BARA förbjuda just dessa från att berätta från sina sociala plattformar...

Och såna här grejjer tror de ska få folk att sluta rösta på SD och AfS?? Snarare tvärtom...

Men men... jag är påverkad av Putins trollfabriker - för jag som individ på landet kan inte tänka själv, kan inte läsa mig till vad som står i Sveriges största tidningar och därmed bilda mig en egen uppfattning....

Snacka om att främlingsfientligfiera folk!! Och dummifiera samma slags folk... 

Jag säger - Nää, jag gillar inte rasism, NRM, m.m. Men att förbjuda dem, försöka putta ut allt i periferin där man tror att ingenting syns - det är fel.

Sen detta fjantiga - Om du röstar si eller så, eller tycker att det partiet har bra idéer.. ja då kan du ta bort mig från din kompislista - Vad farao är det för barnsligheter??  

Byt ut partiets namn mot judar, romer, syrier, afghaner och du har hets mot folkgrupp... Om jag har en vän som är uttalat Sverigedemokrat - en vän som jag känt i över tjugo år - ska jag sluta vara vän med den personen? Gör det den personen till en sämre individ? (återigen - byt ut ordet Sverigedemokrat till jude... - det låter ju väldigt illa då eller hur!!??)

Nä...

En sak som är säker - det här årets valår - kommer bli bland det smutsigaste vi alla varit med om. var så säkra - och ALLA media kommer att ha ett lortigt finger med i spelet överallt.

Personligen velar jag fram o tillbaka - jag har ingen aning om vad jag ska rösta på... Än så länge har jag inte hittat något Stenparti (förutom de jag själv hittar och placerar arslet på).... så... Men jag får väl låta våra media-jättar bestämma åt mig - de som inte hän-ger sig åt propaganda av något slag (säger den cyniska och ironiska katten med vingar)....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar