fredag 23 mars 2018

Har ju ändå en blogg -

- lika bra att jag skriver som jag känner.... 



  • Nu när jag ändå går arbetslös så sparar jag ut mina så kallade "klor", det vill säga naglar - mina tumnaglar ser numera ut som klor och nu är de målade med fin glittrande grön färg. Samma färg som jag hoppas på snart ska finnas utanför mitt fönster.
  • Vill ni se en härlig video med underbar musik så bör ni kolla in Mona Lisa OverDrive... Matrix på steroider med Juno Reactor :D
  • Ni vet väl att diamanter är skapade i jordens inre?
  • Sa jag att jag inte käkar mediciner? Inte mer än lite ipren och alvedon... Kanske borde jag äta fler mediciner...?? Vem vet? Inte jag.. kommer ihåg de första fem minuterna hos min konsulent för sex år sedan - hennes första fråga var: "Vill du ha tabletter??" (Ja, det var nåt i den stilen faktiskt).
  • Jag vill vara galen och knäpp - jag älskar att vara galen och knäpp!! Det är min grej för att överleva i dagen!


Vad jag gör för att överleva Dagen... 

  • Jag går upp tidigt - för att ha kvar rutinen. En gång kommer jag vara tvungen att gå upp tidigt för att ta mig till jobbet igen, vilket jobb det nu blir (det vet vi inte ännu)... Nånstans mellan sex o åtta på morgonen så lär ni se mig uträtta mina behov, dricka vatten, och eventuellt sätta på en kanna med kaffe. Jag är vaken... Sen finns det dock risk att jag går o lägger mig o sover runt tio-tolv med datorn spelandes videos om havet eller tecknat (i stil med Scooby Doo)... 
  • Jag försöker då och då med att skapa fraktaler med hjälp av Ultra Fractal 5 eller
    Apophysis 2.09 - men just nu känner jag inte ens för det och det säger ganska mycket om mig - när jag inte ens vill skapa abstrakta kreationer - det är inga goda vibrationer.... 
  • Jag accepterar att jag numera hatar snö!! (ooops - har jag gjort mig skyldig till hatbrott nu enligt Näthatsgranskaren???) 
  • Jag löser enkla korsord ur korsordstidningar för nybörjare. 
  • Jag borde rensa datorn från sidor som visar information som inte stämmer överens med DN, Expressen, Sveriges Television och Sveriges Radio och Nerikes Allehanda... - jag vill bli som ett barn igen som inte förstår bättre (läs = jag tittar på SVT's barnkanalen).


Vad jag vill säga är - jag hatar att ha en HJÄRNA!! En egen vilja!!

För just nu har jag inte kontroll över mitt eget liv längre... och det HATAR jag (anmäl mig för hatbrott igen)... 

Gudinna - ge mig en vacker man eller två!!

Caine från JupiterAscending


Cloud Strife från Final Fantasy 7!
(hos honom hittar ni massor av snygga män!!)



*
Katten med brutna vingar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar