fredag 20 september 2019

Min kroniska depression "FLARES UP"....

En vecka kvar av jobb... sen måste jag vara till Arbetsförmedlingens lilla slav igen...

Först fick jag reda på att det skulle räcka att ringa in till deras "NollSkitSkitEtt-nummer" -

NÄ - det räcker inte... du måste betala ur din egen magra ficka för att åka in till närmsta kontor. Nu lär det gräva ett hål i min ficka då jag måste infinna mig i en annan stad än Nora..

För i Nora har man lag ner AF helt o hållet.... så nu måste jag ta mitt feta arsle till .....dumdumdumdum.... Till Lindesberg!!

Tur o retur så är det 120:- (ett paket lätta, en limpa, två paket blodpudding, 2 pkt bacon, 1 falukorvsring och ett pkt spaghetti)...

Jag skriver detta för vid nåt tillfälle om två månader så kommer jag ha mitt arsle (och annan del) väl utforskat för att jag vill ansöka om SOCIALBIDRAG!!  Så - sos . GNÄLL på AF för att pengar som annars hade kunnat gått till att köpa lite mer ris, lite mer pasta - går till Länstrafiken!! 

Nu är ni dragit in på kontor runt om i alla län - kan ni inte göra som Landstinget - man visa upp en lapp så får  man en biljett å så åker man gratis???  Vi som är arbetslösa är ju för i helvete inga välbesatta grevar!! Här måste jag för farao åka till en helt annan stad än Nora för att säga: "HEJ - Jag är arbetslös... " Visst ni säger att  det är en timmes mötestid - men var ärliga - det är en halvtimme på sin höjd - och när ni ser min lista av vad jag har gjort i mitt liv - så kommer ni köra in mig på telemarketing IGEN - för där har jag varit två gånger.... så tydligen enligt AF's markeringar så är jag duktig på det... .

Nu vill jag påpeka att det finns gott folk inom AF (min SIUS... Lady A) är en av dem - Att hon är tvungen att sluta är för mig en gåta. Hon har varit ett sånt stöd, en vägg, en trygghet, och nu försvinner hon pga av dessa budgetar.... 

Lady A - Om du läser detta - TACK!!!! Från den stentokiga lilla feta kärringen - TACK!! Den som får dig som medarbetare ska känna sig lycklig!!

Ska  jag köra en meme - eller en fraktal??
Dum fråga - klart jag kör en fraktal!!


Lappen jag fick säger att jag ska ta med mig BETYG, CV och så vidare....

Jag säger - läs min förbaskade blogg så får ni allt serverat på ett internet-fat....   Jag kan säga redan nu - mina tankar går åt höger medan mina känslor går åt vänster...

Men musiken....
Tja...
https://www.youtube.com/watch?v=wK63eUyk-iM&list=PL3oOSN6n6wG62VzeU6lu4TFsc-TbUSLmG&index=36


Kattens vingar har sjuttio-elva olika svordomar..... och är ARG!!



PS:  Jag ska vara inne i Lindesberg klockan 10 - det innebär samma buss som jag åker just nu... och jag kommer hem vid kvart i två...  + 120 (minst) kr i biljettpris.... Jag undrar - om jag säger att jag ska till Linde på min buss vid torget i Gyttorp - klarar de av detta?? (varför undrar ni..?) - För att Nora ibland inte ens finns med bland deras grejjer... Det kan sluta med att jag får betala massor mer än vad som är vettigt!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar